Місцева влада хоче врегулювати використання в місті електросамокатів разом з фірмами, які надають послуги прокату.
Про це 7 червня говорили під час позачергової сесії міської ради, передає Журнал Житомира.
На початку сесії депутат міськради Іван Мартинчук наголосив на необхідності регулювання руху електросамокатів у Житомирі, посилаючись на зростання кількості травм серед мешканців міста.
«У 2023 році за п'ять місяців до лікарні потрапили троє неповнолітніх, тоді як у 2024 році за аналогічний період зафіксовано 30 випадків госпіталізації. І це тільки ті, хто звертався до медичних закладів», — навів статистику травмувань Іван Мартинчук.
Фото: Журнал Житомира
Він підкреслив, що в Україні самокати та моноколеса визнані транспортними засобами. Відповідний законопроєкт №8172 підписав Володимир Зеленський 2 квітня 2023 року. Відтепер електросамокати підпадають під визначення «транспортний засіб» і повинні рухатися якомога правіше проїзної частини, користуватися світловідбивальними елементами та пасивними засобами безпеки (шоломами) тощо. Їм заборонено їздити тротуарами та пішохідними доріжками.
Фото: Журнал Житомира
«На жаль, у ПДР досі немає визначення, що таке «електросамокат». Я пропоную, щоб виконавчі органи Житомирської міської ради продумали процес врегулювання цього питання з точки зору безпеки. Ми спостерігаємо динаміку по Україні: у місті Ізмаїл повністю заборонили використання самокатів, а у Львові підписали меморандум з операторами прокату електросамокатів для того, що врегулювати цей процес», — розповідає депутат про досвід інших міст.
Врегулювання питання використання самокатів є вкрай важливим для безпеки громадян. Наприклад, у Вінниці під колесами вантажівки загинув 10-річний хлопчик, який раптово виїхав на електросамокаті на пішохідний перехід. Водій не встиг загальмувати, і дитина померла на місці. В Одесі зіткнулися двоє юнаків, і від потужного удару об асфальт один із них отримав серйозні травми голови. На Тернопільщині чоловік на моноколесі потрапив під колеса маршрутки — він їхав проїжджою частиною, а водій автобуса його не помітив. Постраждалий помер у кареті «швидкої».
Іван Мартинчук наголосив, що в Житомирі також потрібно не забороняти, а врегулювати використання самокатів. Він запропонував, щоб виконавчі органи міської ради активніше включилися в цей процес та продумали способи забезпечення безпеки.
Заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Олександр Шевчук зазначив, що наразі притягнути до відповідальності водія самокату, незалежно від віку, не можуть до того моменту, поки не відбудеться ДТП.
«На сьогоднішній день ми отримали письмове підтвердження від усіх власників прокатів самокатів, що вони під час комендантської години відключають сервіс. Патрульна поліція це контролює, оскільки було декілька спірних випадків, коли поліція вилучала самокати, а автобуси, що працюють у комендантську годину, розвозили ці самокати. Вони письмово пообіцяли, що з 00:00 ночі до 5:00 сервіс не працюватиме… Чекаємо суттєвих змін у Правилах дорожнього руху, щоб поліція та наша муніципальна інспекція могли притягувати водіїв самокатів до адміністративної відповідальності за порушення правил: проїзд на пішохідних зонах, тротуарах тощо», — повідомив Олександр Шевчук.
Загалом питання викликало обговорення та дискусії в залі міської ради.
Зокрема, депутатка Тетяна Онопрієнко розповіла про петицію житомирян щодо руху електросамокатів містом, а депутатки Людмила Зубко та Олена Розенблат запропонували ідею щодо впроваддження програми навчання для дітей про правила дорожнього руху та про поводження з електросамокатами.
Фото: Журнал Житомира
Секретар міської ради Галина Шиманська запевнила, що Житомирська міська рада ознайомиться з проблемою детальніше, зокрема й з досвідом врегулювання Львівської міської ради. Було прийнято рішення доручити розглянути це питання та винести його на наступній сесії.
Раніше ЖЖ повідомляв, що У Житомирі міська влада просить їздити повільніше на електросамокатах, але зонування їхнього руху немає.