У Житомирі мало не на кожному кроці напрокат електросамокатів. Ця послуга має назву «кікшерінг». У місті тепер можна знайти електричні самокати від компаній кікшерінгу «ПРОКАТайся», «ECOS» та «JET.UA».
«Мені подобається користуватися електросамокатом саме через його швидкість. Найчастіше катаюсь у районі Михайлівської», — каже 19-річний Едуард Вигівський.
«Для них не встановлено жодних правил дорожнього руху. Нещодавно у нас була ситуація: ми просто йшли з дитиною по тротуару і нас ледь не збив такий самокат», — додає пані Галина.
«Я їздив лише двічі у житті. Це швидко та комфортно. Думаю, що це достатньо безпечний засіб пересування», — поділився Антон Дзядевич.
«Заважає, коли електросамокати рухаються пішохідними вулицями та тротуарами. Це особливо лякає, коли йдеш з дітьми, а вони мчаться на великій швидкості. Переживаєш, щоб не збили», — ділиться Леся Світельська.
«Шерингові самокати запрограмовані на обмеження швидкості в подібних зонах до 9 км/год», — коментує власник компанії «ECOS» Сергій Павлюк.
Попри популярність транспорту серед молоді, гостро стоїть питання безпеки та зонування проїзду вулицями Житомира.
У квітні 2023 року набув чинності законопроєкт №8172, який прирівняв малі електричні засоби пересування до транспортних. Електросамокати тепер підпадають під категорію «низькошвидкісний легкий електричний транспортний засіб».
У Правилах дорожнього руху наразі немає окремих положень, які б визначали норми для пересування електросамокатів як окремого виду транспорту. Відсутність конкретних норм ускладнює притягнення користувачів до відповідальності за порушення. Так пояснив «Журналу Житомира» Микола Єрмаков, головний спеціаліст управління транспорту і зв’язку Житомирської міської ради.
«Це питання має регулюватися на законодавчому рівні. Місцеві органи поки що не отримали відповідних рекомендацій з регулювання цього питання. На відміну від велосипедистів, які мають чіткі правила, у користувачів електросамокатів їх немає. Місцева влада звертається до операторів з проханням зменшити швидкість руху для зниження аварійності та розташовувати місця «точок» прокату, зосереджуючись на зонах, де менше людей. Наразі ця проблема актуальна не лише для Житомира, а й для всієї України», — сказав Микола Єрмаков.
«Триває робота з урегулювання нормативно-правових аспектів щодо використання на вулично-дорожній мережі новітніх засобів пересування», — повідомила Тетяна Вигівська, представниця пресслужби Патрульної поліції Житомирської області.
Поки ці зміни офіційно не затверджені, патрульна поліція діє на загальних підставах та надає рекомендації користувачам такого транспорту.
«Власникам електротранспорту радимо бути максимально уважними й обережними, та дбати про свою безпеку: користуйтеся шоломами, наколінниками та іншими індивідуальними засобами захисту; слідкуйте за дорожнім покриттям, перешкодами; будьте помітними — одягайте світловідбиваючий одяг», — зауважила Тетяна Вигівська.
Під час реєстрації в мобільних застосунках, за допомогою яких здійснюється оренда електросамокатів, користувач погоджується з переліком правил та рекомендацій. Серед них такі:
- діє вікове обмеження (на момент реєстрації у застосунках «ПРОКАТайся» та «JET.UA» особа повинна мати повних 18 років, а у «ECOS» — повних 16 років);
- для реєстрації необхідно надати достовірні персональні дані та дані платіжної системи;
- користувач зобов’язаний дотримуватися ПДР;
- оренда електросамоката заборонена особам у стані алкогольного чи наркотичного сп’яніння;
- заборонено перевезення вантажів і пасажирів (особливо дітей);
- заборонено використання самоката більш ніж однією людиною.
Окрім цього, там зазначаються певні внутрішні правила щодо паркування електросамокатів, а територія міста поділена на зони, на яких дозволено чи заборонено рухатися та\або залишати засіб.
Раніше ми писали, що у Житомирі змінено назву ботанічного саду Імені Героїв-десантників.
У Житомирі комунальники лопатами виносять сміття з міських фонтанів.
Сови Полісся: у заповіднику на Житомирщині зафільмували червонокнижні види птахів.