21 травня, 2024
Ми в соцмережах
  • Головна
  • Влада
  • Самокати та моноколеса визнали в Україні транспортними засобами

Самокати та моноколеса визнали в Україні транспортними засобами

  • Фото: ілюстративне
  • 31 березня, 2023 19:52

В Україні самокати та моноколеса визнали транспортними засобами. Відповідний законопроєкт №8172 підписав президент Володимир Зеленський.

Як пояснив координатор U-Cycle Богдан Лепявко, у законі врахували рекомендації, напрацьовані велоспільнотою.

Документ класифікує легкі електричні транспортні засоби на дві категорії:

  • Легкий персональний електричний транспортний засіб, що оснащений електричними тяговими двигунами із потужністю до 1000 Вт, має максимальну конструктивну швидкість до 25 км на годину.
  • Низькошвидкісний легкий електричний транспортний засіб, що оснащений електричними тяговими двигунами, має максимальну конструктивну швидкість, що є меншою або дорівнює 50 км на годину, та споряджену масу не більше ніж 600 кг.

Зазначається, що пристрої, які їдуть із більшою швидкістю ніж 50 км/год не підпадають в ці категорії і розглядатимуться як мотоцикли.

«Існування визначення вже однозначно представляє ці пристрої як транспортні засоби й в разі будь-яких пригод користувач такого пристрою вже 100% водій, а не пішохід. Це значно спрощує трактування і знімає ряд казусів та питань, які вже встигли виникнути й широко обговорювалися», — зазначає Лепявко.

На його думку, наступним кроком мають стати зміни до правил дорожнього руху.

«Якщо продовжувати слідувати європейському досвіду, то пристрої з найнижчої категорії прирівнюються до велосипедів, вищі — до мопедів. Іноді можуть робити якісь винятки (наприклад, рух по тротуарах з додатковим обмеженням швидкості), — але навіть це вже не так страшно, коли є отаке розділення, бо очевидно, що пристроїв, швидших за 25 км/год, на тротуарах вже точно не буде», — додає Богдан.

Що це означає на практиці?

 

Експертка Юлія Маліч вважає, що важливе саме визначення «легкого персонального електротранспорту». Тепер не можна трактувати користувача електросамокату як пішохода, велосипедиста чи якось інакше. Права та обов’язки «нових учасників руху» будуть закріплені у правилах безпеки дорожнього руху для користувачів легкого персонального електротранспорту, які мають розробити Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України разом із Міністерством внутрішніх справ України.

Конструктивна швидкість пристроїв не має перевищувати 25 км/год, що підвищить рівень безпеки як користувача, так і пішохода. Потужність пристроїв має становити до 1 000 Вт за аналогією з Директивами ЄС.

Поділитись

Новини по темі: