19 листопада, 2025
Ми в соцмережах
  • Головна
  • Житомир
  • Житомирські перевізники масово порушують умову про безготівковий розрахунок пасажирів: фотофакти з маршруток

Житомирські перевізники масово порушують умову про безготівковий розрахунок пасажирів: фотофакти з маршруток

  • Фото: Журнал Житомира
  • 19 листопада, 2025 14:04

Уже понад тиждень міські автобусні маршрути обслуговуються за новими договорами. Однією з важливих умов цих договорів є виключно безготівковий розрахунок через систему Citycard (включно з банківськими картками). Оплата готівкою чи використання сторонніх терміналів заборонена.

Журналісти Журнала Житомира вибірково перевірили, чи дотримуються перевізники цієї умови. 

На маршруті №10 (Крошня – Паперова фабрика), який обслуговує ТОВ «САВ-ТРАНС», навіть не приховують можливість розрахуватися готівкою: монети для відрахування решти лежать прямо на панелі біля водія. Тут люди платили готівкою, втім, варто зазначити, що частина пасажирів все ж таки розраховувалися транспортними чи банківськими картками.  

Оплату готівкою вже на іншому автобусі №10 також можна було помітити, спостерігаючи з зупинки.

Аналогічну ситуацію просто з зупинки можна було спостерігати і на маршруті №14 (Соснова – ГК «Світанок»), який обслуговує ФОП «Бєлявський», та №58 (Мальованка – Діагностичний центр), який обслуговує ПП «Шеріф». Пасажири, що заходили в автобус, передавали готівку безпосередньо водію.

На маршруті № 25 (вулиця Клосовського – Саєнка – село Вереси), який обслуговує  ПП «Шеріф», журналісти побачили, як водій брав готівку у одного пасажира, та одразу її сховав. 

На маршрутах №18 (село Лісове – хутір Затишок) та №19 (село Лісове – Біомедскло), які обслуговує ТОВ «САВ-ТРАНС» при журналістці готівку не брали, але купюри та монети лежали на панелі водія – для обігу та видачі решти, що свідчить про активне використання готівки в щоденній роботі. 

На маршруті №19 ми також зафіксували, що на внутрішній табличці маршруту був вказаний міжміський №110.

Готівку беруть і на маршруті 19А (Корбутівка – Біомедскло), який обслуговує ТОВ «САВ-ТРАНС»

Єдиним винятком з тих, де побували журналісти, став маршрут №30 (Мальованка – вулиця Северина Наливайка), який обслуговує ПП «Шеріф»: тут не виявлено було готівки біля водія, і пасажири при журналістах розраховувалися картками.

Варто зазначити, що в усіх цих автобусах були відсутні сторонні термінали. Також були оголошення, що розрахунок за пільговий проїзд здійснюється виключно через валідатор. Це цілком логічно, адже приватним перевізникам у Житомирі компенсовують перевезення пільговиків

Окрім фінансових порушень, житомиряни висловлюють значні претензії до якості перевезень на маршруті №33. Переможцем у конкурсі на обслуговування цього маршруту став ФОП «Савицький» втім він відмовився від маршруту на користь наступного кандидата. Тому маршрут обслуговує ФОП «Іваницька». Договір з нею уклали на 1 рік.

У соціальних мережах (зокрема, у групі «Тут є місто» у Facebook) поширилася хвиля скарг. Комфортні комунальні автобуси МАН змінились «Атаманами» та «Рутами», які пасажири описують як зношені та некомфортні. Також через те, що нові автобуси значно менші за комунальні, у вечірній час фіксується критична переповненість, і пасажири часто не вміщаються у транспорт.

Фото: з сторінки «Тут є місто»

Фото: з сторінки «Тут є місто»

Є питання і до маршруту № 8  (вулиця Праці – вулиця Параджанова). На фейсбук-сторінці «Тут є місто» пишуть наступне:

«Перевізник ТОВ “Сав-Транс” вирішив, що на вул. Параджанова у нього кінцева зупинка не на ЗОК, як визначено договором, а трошки далі. Тому їде він аж до “Оптовика” і тільки там розвертається та їде в зворотному напрямку». 

Фото: з сторінки «Тут є місто»

За словами заступника Житомирського міського голови Олександра Шевчука, управління транспорту та зв’язку цього тижня розпочне планову перевірку на дотримання вимог конкурсу на машрутах.

«Ми перевіримо чи виконуються всі умови, прописані в договорах. А далі вже будемо реагувати на скарги, якщо такі будуть», — розповів Олександр Шевчук. 

Він також зазначив, що основними критеріями перевірки буде дотримання технічного та санітарного стану маршрутних автобусів, графіків руху, наявність умов для осіб з інвалідністю, а також використання способу розрахунку. 

Водночас міська влада закликає житомирян, які помітили порушення (прийом готівки, сторонній термінал, недотримання графіку, незадовільний стан автобуса), звертатися на гарячі лінії: (093) 503 21 26 та (067) 503 21 26 або до Міського інформаційного центру за номерами 15-80 та 481-481 (з мобільного (0412) 481-481).

Нагадуємо: вартість проїзду в міському автобусі становить 15 грн незалежно від безготівкового способу оплати.

Раніше Журнал Житомира писав про нові зміни у транспорті Житомира: повертається маршрут №8, автобус №44 їде за новим маршрутом.

До того в маршрутках Житомира перевізники встановили власні термінали: міськрада вбачала в цьому порушення.

Раніше житомирян попереджали про зупинку громадського транспорту 11 березня.  Перед тим, 14 лютого, до міськради надійшло звернення від приватного перевізника ПП «Шеріфф», який анонсував невихід транспорту на маршрути, які він обслуговує. Втім, у зазначену дату, 1 березня, транспорт усе ж курсував містом.

Згодом у Житомирі затвердили механізм компенсації приватним перевізникам.

А раніше у Житомирі зняли часові обмеження для безкоштовного проїзду пенсіонерів.

Поділитись

Новини по темі: