Однак, позитивний на перший погляд проєкт, сподобався не всім. Мешканці вулиці Героїв Пожежних, якою в майбутньому мав курсувати тролейбус, влаштували акції протесту. Люди впевнені, що вулиця завузька для тролейбусів і запевняють, що їм вистачає приватних маршруток.
Врешті міська рада тимчасово призупинила виконання робіт.
7 липня на сайті мерії опублікували інформацію у форматі "питання-відповідь" щодо будівництва лінії і пояснили, чому тролейбус вирішили все ж таки пустити на Мальованку по вулиці Героїв Пожежних.
Як усе починалося?
2018 рік – кредитний договір між ТТУ та ЄБРР. Кредит у 10 млн євро надано на модернізацію ТТУ, закупівлю 50 нових одиниць тролейбусів, будівництво нового миючого комплексу.
2019 рік – бонус до кредитного договору – грантові кошти у 2 мільйони євро на розбудову контактної мережі.
Які напрямки розглядалися?
Опрацьовувалися два напрямки: Глибочиця та Мальованка.
Від лінії на Глибочицю довелося відмовитися через відсутність тяглової підстанції. Вартість її будівництва в рази перевищувала б надані грантові кошти. Лишається Мальованка.
Які варіанти руху тролейбуса на Мальованку розглядалися?
- через вулицю Радивилівську;
- Троянівську через Подільський міст;
- через Героїв Пожежних;
- через вулицю Радонову.
Чому від інших довелося відмовитися?
На вулиці Троянівській, так як і у Глибочиці, відсутня тяглова підстанція.
На вулицю Радивилівську маршрут у зворотному напрямку пролягає через небезпечне Т-подібне перехрестя. Тролейбусу довелося б здійснювати аварійний поворот на вулицю Чуднівську. Більше того, довелося б встановлювати новий світлофорний об’єкт. Всі ці деталі здорожували проєкт.
Вулиця Радонова також значно здорожчувала проєкт, так як знаходиться за півтора кілометра від підстанції (тоді як до першої опори на вулиці Героїв Пожежних – до 350 метрів). Більше того, по Радоновій довелося б майже у півтора рази збільшувати кількість опорних стовпів і, ймовірно, будувати нову тяглову підстанцію. Лишається один варіант - через вулицю Героїв Пожежних.
Чи вкладається будівництво лінії у надані грантові кошти?
Так, більше того, економія становитиме 400 тис. євро.
Куди спрямують зекономлені кошти?
На зекономлені кошти побудують другу виїзну групу з Депо №2 на Вітрука, 14 (наразі о 5:00 ранку розпочинається перший виїзд тролейбусів, їх одночасно виїжджає від 70 до 100 одиниць. Друга виїзна група дозволить удвічі зменшити час випуску електротранспорту на лінію, що забезпечить вчасний виїзд громадського транспорту у ранкові «години пік»).
Збудують розворотне кільце на вулиці Львівській, що покращить мобільність тролейбусів, дозволить планувати короткі тролейбусні маршрути, збільшить маневреність електротранспорту під час виконання аварійних робіт.
А автобусні маршрути?
Після запуску тролейбусу на Мальованку автобусні маршрути будуть переглянуті та перенаправлені на інші вулиці мікрорайону.
Передісторія
Нову тролейбусну лінію побудують за грантові кошти Європейського банку реконструкції та розвитку.
Згідно з розробленою схемою руху, тролейбуси на Мальованку курсуватимуть від центру міста по існуючій лінії по вулиці Леха Качинського, Чуднівській та по новій лінії на вулиці Героїв Пожежних.
Лінію мають відкрити до кінця року. Планується в мікрорайон пустити 6 нових тролейбусів.
У червні почали активну фазу будівництва тролейбусної лінії.