25 листопада 2025 року під час сесії Житомирської міської ради говорили про порушення з боку житомирських перевізників, які перемогли в конкурсі та працюють за новими договорами. Зокрема, прозвучала пропозиція замінити на маршруті №33 приватного перевізника комунальними автобусами, а також «очолити готівку в громадському транспорті».
Житомирянин Андрій Шайда під час свого виступу назвав ситуацію в транспортній системі міста «хаосом».
«Ситуацію в транспортній сфері міста останній місяць можна охарактеризувати одним словом — це хаос. На всіх зібраннях профільний заступник та управління транспорту обіцяли нам, що пройдуть конкурси, будуть нові договори і всі будуть їздити по правилах. Але що ж ми бачимо по факту? Транспорт як їздив брудний і зламаний, так і їздить. Приватні перевізники як не дотримувались договорів, так і не дотримуються», — сказав Андрій Шайда.
Серед конкретних порушень Шайда назвав те, що приватний перевізник ТОВ «САВ-ТРАНС» на маршруті № 8 вирішив, що кінцева не біля заводу ЗОК, як було визначено конкурсом, а трохи далі по Параджанова, біля «Оптовика».
Він також зазначив, що по маршруту № 33, який обслуговує ПП «Іваницька», за останні декілька тижнів він прочитав таку кількість скарг, яку важко описати словами. Окрім того, з транспорту нікуди не зникла готівка, хоча обіцяли, що її не буде.
Андрій Шайда запропонував як вирішити проблему з готівкою: «Якщо ми не можемо її подолати, її треба очолити. Пропоную поставити в кожному автобусі касовий апарат, як це, наприклад, працює у Львові. До цього додати службу контролю, яка буде перевіряти факт оплати проїзду і в комунальному транспорті, і в приватному. Тоді і люди зможуть платити як їм зручно, і готівка буде облікована».
Друга пропозиція стосувалася маршруту № 33.
«На основі величезної кількості штрафів, яка є на маршруті № 33, я пропоную розірвати договір з пані Іваницькою та визначити тимчасовим перевізником КП ЖТТУ на цьому маршруті з випуском 5-6 автобусів. Для забезпечення цього маршруту рухомим складом пропоную трохи оптимізувати маршрут № 1 та зменшити кількість транспорту на ньому з восьми до шести одиниць. А також, щоб він одразу їхав до мікрорайону Малікова, а не заїжджав на Богунію. Аналогічну пропозицію я винесу на депутатську робочу групу з питань розвитку транспорту», — пояснив Андрій Шайда.
Депутатка Олена Розенблат, оцінивши експертизу активіста, запропонувала:
«Пане Андрій, у вас дійсно величезна експертиза з приводу транспорту, ви цікавитесь, ви цю тему транспорту бачите. Хотіла б вам запропонувати доєднатися до управління транспорту і впроваджувати зміни», — сказала депутатка.
Андрій Шайда подякував за пропозицію, втім зауважив, що нині не зміг би впроваджувати зміни в транспортній системі.
«Дякую за пропозицію, це було б дуже цікаво. Єдина загроза, яку я для себе розумію, що в такій формі роботи, в якій зараз працює наша транспортна сфера, мені не вийде впровадити будь-що, поки на місці профільного заступника залишається пан Олександр Сергійович», — сказав Шайда.
Секретар Житомирської міськради Галина Шиманська коротко відреагувала: «Критикувати завжди легше, ніж робити».
Депутатка Тетяна Онопрієнко виступила проти скорочення маршруту № 1.
«Мікрорайон Малікова (Захисників України) більше 5 років страждав від перевізника Іваницької, скарг було написано значно більше. І в законодавчому порядку ми не могли нічого зробити, на жаль. А зараз ви так легко говорите, що можна розірвати договір. Так, можна розірвати договір, але не за рахунок, будь ласка, маршруту №1. Давайте будемо відноситися з повагою до всіх мешканців Житомира і знайдемо інше оптимальне рішення, але не за рахунок скорочення транспорту мікрорайону Захисників України», — сказала Тетяна Онопрієнко.
Заступник Житомирського міського голови Олександр Шевчук зазначив, що ці пропозиції будуть розглядати під час засідань робочої групи.
Раніше Журнал Житомира писав про те, як житомирські перевізники масово порушують умову про безготівковий розрахунок пасажирів: фотофакти з маршруток.
Читайте також: нові зміни у транспорті Житомира: повертається маршрут №8, автобус №44 їде за новим маршрутом.
До того в маршрутках Житомира перевізники встановили власні термінали: міськрада вбачала в цьому порушення.
Раніше житомирян попереджали про зупинку громадського транспорту 11 березня. Перед тим, 14 лютого, до міськради надійшло звернення від приватного перевізника ПП «Шеріфф», який анонсував невихід транспорту на маршрути, які він обслуговує. Втім, у зазначену дату, 1 березня, транспорт усе ж курсував містом.
Згодом у Житомирі затвердили механізм компенсації приватним перевізникам.
А раніше у Житомирі зняли часові обмеження для безкоштовного проїзду пенсіонерів.