6 березня, 2025
Ми в соцмережах
  • Головна
  • Житомир
  • Проїзд пільговиків у Житомирі: затвердили механізм компенсації приватним перевізникам

Проїзд пільговиків у Житомирі: затвердили механізм компенсації приватним перевізникам

  • Фото: alltransua.com
  • 5 березня, 2025 11:45

У Житомирі затвердили механізм компенсації приватним перевізникам за пільговий проїзд окремих категорій у маршрутках. Таке рішення ухвалили члени виконкому Житомирської міської ради 5 лютого.

Попри петицію та заклик не голосувати, члени виконкому затвердили механізм компенсації.

Перед голосуванням житомирянин Андрій Шайда закликав членів виконкому не голосувати за затвердження механізму компенсації. Чоловік представився активістом у сфері міської мобільності та громадського транспорту і є автором петиції про недопуск шантажу громади з боку приватного перевізника.

Серед його пропозицій було:

  • направлення грошей, передбачених на компенсацію проїзду приватним перевізникам, на розробку нової маршрутної мережі міста з акцентом на електротранспорті, 
  • зрівняння ціни у всьому громадському транспорті та запровадження безкоштовних пересадок протягом години, 
  • проведення нових конкурсів на автобусні маршрути. 
  • проведення оцінки ефективності роботи керівників транспортної галузі міста, які своїми діями допустили даний шантаж з боку приватного перевізника.

«Провести відкритий конкурс на посаду начальника управління транспорту та директора КП ЖТТУ для залучення кваліфікованих кадрів до реформування комунального перевізника. Кошти за компенсацію я пропоную направити на розвиток комунального перевізника. Кошти за компенсацію я пропоную направити на розвиток комунального перевізника. Наприклад, закупити вживані автобуси, вкластися в підготовку водіїв та покращення умов праці. Орієнтовно за ці 15 млн грн можна придбати 5-10 вживаних 12-метрових автобусів з Європи приблизно 30-40 тисяч євро навчити нових водіїв автобусів. ТТУ готувало 30 водіїв категорії Д за приблизно 270 тисяч гривень», — сказав Андрій Шайда. 

Заступник міського голови Олександр Шевчук, коментуючи цей виступ, зазначив, що це ще не самі виплати, а лише порядок компенсації, і пропозиції та зауваження Андрія Шайди є доречними і вже обговорювались. 

«На сьогоднішній день розробляється згідно доручення наглядової ради проєкт короткої транспортної мережі, але, на жаль, це дуже довгостроковий проєкт. Щодо перевезення і закупівлі нових автобусів, то в нас вистачає автобусів для комунального підприємства. Є проблема більше все-таки з водіями і з технічним обслуговуванням. Щодо конкурсу, у нас на сьогоднішній день ще буде ряд рішень, які будуть прийматися виконавчим комітетом. Це впорядкування існуючої мережі, це визначення складу конкурсного комітету, проведення конкурсів відкритих, слухання щодо учасників та перевізників, які можуть обслуговувати ці маршрути. І в подальшому ми робимо все для того, щоб наша транспортна мережа працювала в режимі оплати за кілометр транспортної роботи», — пояснив Олександр Шевчук.

Згідно із оприлюдненим напередодні проєктом рішення, з перевізниками планують укладати тристоронні договори, де замовником послуги з перевезення виступає міське управління транспорту і зв’язку, а компенсуватиме гроші за пільговий проїзд міський департамент соцполітики (або інший виконавчий орган міської ради, наділений відповідними повноваженнями).

Для отримання компенсації перевізник має надати відповідний акт на здійснення компенсаційних виплат за пільговий проїзд до 5 числа місяця, наступного за звітним. 

Пропозиція управління передбачає відшкодування витрат на основі звітів АСОП: кількість провалідованих пільгових поїздок множитимуть на вартість проїзду, щоб визначити суму компенсації. За попередніми розрахунками, сума компенсацій становитиме близько 15 млн грн. 

До переліку пільгових категорій громадян, передбачених чинним законодавством, входять 26 груп населення. Це, зокрема:
  • учасники бойових дій;
  • особи з інвалідністю 1-ї та 2-ї групи;
  • багатодітні родини;
  • діти-сироти;
  • інші категорії, визначені законами України.
За підрахунками, щомісяця на автобусних маршрутах у Житомирській міській територіальній громаді перевозяться від 70 до 85 тисяч пільговиків. До цієї цифри додається ще близько 25 тисяч осіб, які користуються комунальними автобусами. Загалом кількість пільгових перевезень перевищує 100 тисяч на місяць.
Після затвердження порядку на виконкомі питання виділення коштів на компенсації розглядатимуть депутати міської ради.

Раніше Журнал Житомира писав, що 14 лютого до міськради надійшло звернення від приватного перевізника ПП «Шеріфф», який анонсував невихід транспорту на маршрути, які він обслуговує. Втім, у зазначену дату, 1 березня, транспорт усе ж курсував містом.

Також житомиряни створили петицію з вимогою недопустити шантаж приватним перевізником.

А раніше у Житомирі зняли часові обмеження для безкоштовного проїзду пенсіонерів

Поділитись

Новини по темі: