Лист, підписаний начальником управління СБУ в області Сергієм Лисаком, 2 вересня опублікував у Facebook член міської комісії з безпеки дорожнього руху Роман Кравчук.
"На Міську комісію з безпеки дорожнього рух, яка раніше відмовилась обмежувати рух фур по Київському шляхопроводу, винесли звернення вже управління Служби безпеки України Житомирської області до міського голови Житомира Сергія Сухомлина", - написав Роман Кравчук.
У листі Служби безпеки України міститься чітке обґрунтування незадовільного стану шляхопроводу:
- в місцях об'єднання балок поперек мосту діафрагмами відсутній захисний шар бетону, оголена і поржавіла арматура діафрагм і закладні деталі, на двох крайніх балках з боку сторін шляхопроводу оголена і поржавіла робоча арматура, захисний шар бетону зруйнований.
- в прольоті N3-4 похилі тріщини в опорній зоні крайніх балок (крайня права смуга в напрямку м. Житомир, по якій рухаються вантажні автомобілі).
- поперечні тріщини в асфальтобетоні над опорами шляхопроводу свідчать про руйнування деформаційних швів.
- гідроізоляція проїжджої частини шляхопроводу відсутня (зруйнована за час експлуатації), внаслідок чого вода проникає на опори і поступово їх руйнує.
- залізобетонні плити, що з’єднують балки з крайніми балками проїжджої частини на 70% непридатні для подальшої експлуатації (тріщини, розломи, вилужування бетону). При цьому, навантаження на шляхопровід щороку зростає, в тому числі через будівництво поблизу ТРЦ "Епіцентр".
"Враховуючи викладене, неконтрольована виснажлива експлуатація штучної споруди, без проведення необхідних робіт з капітального ремонту, може призвести до її руйнування, припинення транспортного сполучення та настання інших тяжких наслідків. Крім того, існуючий стан споруди підвищує її уразливість в терористичному та диверсійному плані", - йдеться у листі.
СБУ радить вжити заходи реагування, зокрема, звернутися до Департаменту регіонального розвитку Житомирської ОДА щодо фінансування необхідного обсягу робіт за рахунок коштів, які виділяють для ремонту інфраструктури автомобільних доріг загального користування місцевого значення.
Як повідомляв "Журнал Житомира", в останні тижні київський шляхопровід перезавантажений великогабаритними фурами, які через реконструкцію об'їзної їдуть через місто. Повна реконструкція шляхопроводу на виїзді з Житомира в бік Києва обійдеться у сотні мільйонів гривень. Таких коштів в бюджеті Житомира наразі немає.