Про це 29 жовтня повідомили у Міністерстві інфраструктури України.
"Модель, запропонована Першою програмою ДПП (державно-приватне партнерство, - ред.) у дорожній галузі, дозволить нарешті залучити приватних інвесторів на ринок українських автошляхів. У середньостроковій перспективі ми зможемо залучити понад 9 млрд доларів приватних інвестицій для відновлення та обслуговування понад 4500 км доріг державного значення. Це не про платні автошляхи, а про "дороги в розстрочку", коли держава залучає приватні інвестиції у будівництво, а інвестор реалізує проєкт за свої гроші та після здачі дороги в експлуатацію отримує платежі від держави. Це вигідно усім. Ми вже маємо перші успішні приклади передачі у концесію портів. Тепер працюємо над підготовкою проєктів концесії у дорожньому секторі", - наголосив міністр інфраструктури України Владислав Криклій.
Зокрема, уряд планує передати у концесію автошлях Київ-Житомир-Рівне (М-06). У межах Житомирської області планується капітальний ремонт траси. Орієнтовний обсяг початкових інвестицій - 370 млн доларів.
Що таке концесія
Це форма державно-приватного партнерства, що передбачає передачу об'єктів державної власності (як-от дороги, аеропорти, підприємства тощо) в тимчасове користування приватним підприємствам.
Для держави концесія цікава тим, що залучаються кошти приватної компанії, але держава зберігає контроль над самим об’єктом концесії. Також завдяки компанії-концесіонеру об’єкт може підвищити свою конкурентну спроможність і посилити якість послуг.
Сам концесіонер отримує державні гарантії повернення значної частини тих коштів, які він вклав, та розподіл ризиків.