В Житомирі розпочалась розробка Концепції розвитку велосипедної інфраструктури міста.
23 травня в Житомирській міській раді відбувся брифінг за участі заступника міського голови Олександра Шевчука, координаторки проєкту GIZ «Інтегрований розвиток міст в Україні» Ірини Мілаш, головної архітекторки міста Ольги Бронштейн, громадської діячки Аліни Кундіч (ГО «Асоціація велосипедистів Житомирщини») та активістів міста.
Фото: Журнал Житомира
«В цьому році розпочнеться розробка першого етапу велоконцепції міста Житомира. Вже напрацьоване та затверджене технічне завдання, створена технічна група, залучені фахівці з велоспільноти. Наразі треба визначити компанію, яка розробить концепцію, а далі працівниками виконкому буде розроблено бюджетну програму та відповідний документ зі встановленими часом реалізації проєкту», — каже Олександр Шевчук.
Заступник міського голови наголошує, що до питання велоконцепції у місті адміністрація підходила не один раз, проте плани змінювались через різні події: ковід, повномасштабна війна тощо.
Громадська діячка Аліна Кундіч зазначає, що впроваджувати велоконцепцію в Житомирі потрібно саме зараз:
«З кожним роком кількість велосипедистів зростає, тому це все на часі. Право не безпечне пересування мають усі учасники дорожнього руху, зокрема велосипедисти. Рано чи пізно нам доведеться обирати, яким буде наше місто: людиноцентричним, безпечним, комфортним, зеленим, чистим, чи воно буде автомобілецентричне — гази, затори, забудови тощо».
«Велосипедна інфраструктура — це не просто подарунок велосипедистам, а спосіб заспокоєння руху і перерозподілу потоків, підвищення рівня безпеки, тому місто та учасники руку тільки виграють», — каже координаторка проєкту GIZ Ірина Мілаш.
Головна архітекторка міста Ольга Бронштейн сподівається на спільну працю влади і громади, що дасть гарний результат. Вона зазначає, що наразі технічна група плідно працює над створенням концептуального документа.
Фото: Журнал Житомира
«Станом на зараз підрахунку про кількість велосипедистів та маршрути, яким вони рухаються, не було. В нас є лише дані про види транспорту, яким надають перевагу. Проте, інформація там трохи застаріла», — каже Аліна Кундіч.
Один з велоактивістів зазначив, що для визначення цієї інформації можна скористатись застосунком «Strava», де підсвічуються всі вулиці, якими користуються велосипедисти. Також можна там побачити і кількість користувачів.
Представники ЖМР не вподобали таку ідею. На їх думку узагальнити всю інформацію повинна робоча група підрядника.
Як зазначив Олександр Шевчук, для розробки велоконцепції міській раді знадобиться чотири місяці. Ольга Бронштейн підкреслює, що при поточному ремонті доріг відокремлюватимуться велосмуги, а при капітальних ремонтах встановлюватимуться велодоріжки.
«Це не свідчить про те, що ми будемо рухати будинки, зрізати дерева, змінювати параметри вулиць. Саме тому ми говоримо про цю концепцію. Так, це не буде Велика Бердичівська, Пушкінська чи дорога, яка буде звʼязувати два великих мікрорайона, але в рамках цієї концепції ми визначимо для себе правильний шлях», — наголошує Олександр Шевчук.
Фото: Журнал Житомира