Поліклініка №2 на вулиці Вітрука. Тут зміниться все: вхід, пандуси, реєстратура, хол, кабінети. З’явиться ліфт і паркомісця для людей з порушенням мобільності. Безперешкодний доступ, комфорт і безпека. Про це повідомляють в Житомирській міській раді.
Це важливий об’єкт першої черги безбар’єрного маршруту. Саме сюди спрямують 28,5 млн грн державної субвенції, щоб зробити простір по-справжньому доступним. Це не лише про комфорт, а про повагу. І про спільну роботу всіх рівнів влади заради безбар’єрного простору.
Перша черга безбар’єрного маршруту охопить вулиці Огієнка, Вітрука та площу Польову. Загальна протяжність — 1,1 км. Цей маршрут стане зразком доступності кожного.
У Житомирській громаді майже 28 тисяч осіб з інвалідністю. Серед них — 600 людей на кріслах колісних, 515 — із порушенням зору. Кількість зростає через війну. І це — далеко не всі маломобільні групи.
Від ідеї — до реальних дій. Моніторингові групи Ради безбар’єрності обстежили десятки будівель, щоб зрозуміти, яким має бути справді доступне середовище. Житомир співпрацює з ГО «ЛУН» без залучення коштів з місцевого бюджету. Уже чимало об’єктів позначено на мапі «Місто без меж. Житомир»: червоний — повністю бар’єрний, зелений — повністю безбар’єрний. Індекс безбар’єрності показує, наскільки зручно користуватися цими просторами для людей з різними потребами.
Містом курсує безбар’єрний громадський транспорт, доступний для всіх.
Будівництво першої черги безбар’єрного маршруту — один із заходів, які Житомир планує реалізувати до кінця 2025 року. Він входить до плану дій на 2025–2027 роки, розробленого відповідно до Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору до 2030 року. Його напрацювала Рада безбар’єрності, до якої увійшли представники громадських організацій, активісти, експерти й самі люди з інвалідністю.
Загальна вартість проєкту — понад 61 млн грн, з них 28,5 млн грн — субвенція з державного бюджету, 17,6 млн грн — кошти місцевого бюджету 15,2 млн грн — фінансування з обласного бюджету. Себто фінансування з бюджету громади становить із 28,7% загальної суми.
На ділянці 1,1 км (або 2,2 км — з обох боків вулиці) також зміниться вся дорожня інфраструктура: встановлять інклюзивну зупинку громадського транспорту, з’являться світлофори зі звуковим супроводом, встановлять нові дорожні знаки, оновлять тротуари, облаштують тактильну плитку, понизять бордюри. Ця частина маршруту стане повністю безбар’єрною — як для пішоходів, так і для користувачів транспорту. Загальний обсяг фінансування — 8,5 млн грн.
У межах проєкту облаштують прибудинкову територію трьох багатоповерхівок, фасади яких виходять на вулицю Вітрука. Тут з’явиться нове асфальтобетонне покриття, тактильна навігація та пандуси до під’їздів — усе для зручного і безпечного доступу мешканців.
Серед об'єктів маршруту — військове кладовище, куди приходять побратими, багато з яких мають інвалідність, і батьки, що втратили синів на війні.
До 2030-го в Житомирі планують реалізувати масштабний безбар’єрний маршрут — вулиці Київська, Вокзальна, Вітрука та Велика Бердичівська. Загальна протяжність — 21 км. Цей умовний «трикутник» з ключовими об’єктами має стати повністю доступним.
Житомир — одна з 15 громад, що стали учасницями флагманської ініціативи від Міністерства розвитку громад та територій та першої леді Олени Зеленської «Без бар’єрів». Наша громада — провайдер теми безбар’єрності в Україні.
Перші 1,1 км — це не просто дорога. Це сигнал: Житомир змінюється. І до кінця року з’явиться перша лінія маршруту. А до 2030-го маршрут з’єднає місто трикутником довжиною 21 км. Це про нову траєкторію мислення: місто змінюється, коли зручно всім — і кожен виграє.
Журнал Житомира писав раніше про безбар’єрний маршрут у Житомирі: що передбачає і яка схема.
Онлайн-мапа безбар’єрності Житомирської громади: які переваги та як користуватись.
Також повідомляли, що Житомирщина на другому місці в Україні за рівнем впровадження стратегії з безбар’єрності.