Створення костюмів для сценічних виступів та кліпів українських зірок, стилізація образів для телепроєктів, розробка уніформи для ресторанів та навіть шкільної форми — усім цим займається житомирське ательє OST WON. А ще випускає власну лінійку жіночого та чоловічого одягу під однойменним брендом. Утім, їх основна спеціалізація — це пошиття чоловічих костюмів за індивідуальними мірками: від класичних до фраків.
Засновниця ательє і бренду Наталія Кревська — переселенка з Севастополя. У 2014 році переїхала до Житомира, і залишилась тут. Почала шукати собі якесь заняття та місце, де б могла перешивати речі або відшивати їх на замовлення. Зустріла подругу — Ірину, яка на той час працювала на іншого українського дизайнера в Києві. Згодом задумалась і над власною справою, тому закінчила курси із крою та пошиття речей — як сама говорить, для розуміння усіх процесів зсередини. І відкрила свій перший проєкт, який проіснував 8 місяців. А згодом з’явився і OST WON, якому у вересні 2024 року виповнилося вже 8 років.
Усе обладнання, яке є в ательє, Наталія купувала за гроші з грантів, які вигравала.
«Спочатку це були гранти для переселенців, на чималі суми. А вже потім — подавалися на грант через “Дію”, і його теж виграли», — розповідає жінка.
Нині в команді бренду десять людей: сама Наталія, співзасновниця бренду Катерина, менеджерка Аліна, дві закрійниці та швеї.
Однією з перших зіркових співпраць OST WON була робота над створенням образів для гурту O.Torvald на Євробаченні 2017. Саме в костюмах від житомирського ательє музиканти виходили на червону доріжку.
Одним із постійних клієнтів бренду є співак Артем Пивоваров. Саме в костюмі, який створила Наталія Кревська, Артем виконував Гімн України перед боєм Олександра Усика проти Тайсона Ф'юрі 22 грудня 2024 року.
@artempivovarov ПИВОВАРОВ ЗАСПІВАВ ГІМН УКРАЇНИ 🇺🇦 #usyk #pivovarov #артемпивоваров🔥 #пивоваров #усик #boxing #usykfury ♬ Маніфест - Артем Пивоваров
«Ми і раніше працювали з Артемом. Зокрема, створили для нього три образи для концертів у Палаці спорту, а також одягали його для кліпу з ONUKA, а також для кліпу із Klavdia Petrivna. Я не знала, що Артем виконуватиме Гімн України в нашому костюмі. Звісно, було дуже приємно це побачити, бо за цим боєм слідкував увесь світ», — розповіла Наталія.
«Я завжди маю якусь концепцію у створенні костюмів, зашиваю туди певні сенси. Наприклад, для одного з костюмів Артема ми наносили на тканину ілюстрації різних українських художників. А також серед них був малюнок, який Артему подарував шанувальник. Для кліпу з ONUKA ми друкували прикрасу на 3D-принтері. Мені дуже подобається над цим працювати», — говорить жінка.
Також серед клієнтів бренду Євгеній Кот, Євген Кошовий, гурт «Антитіла» та житомирська команда 30+. Ательє одягає ведучих та учасників телепроєктів на «1+1» та «СТБ», таких як «Голос країни», «Майстер Шеф», а також працювали з Олександром Тереном на шоу «Холостяк».
Та не зірковими клієнтами єдиними — усе ж головною спеціалізацією ательє лишаються чоловічі костюми. Над кожним із них працюють до сорока годин, залежно від складності.
«Ми спеціалізуємося на пошитті чоловічих костюмів. Тобто до війни, до коронавірусу, ми були як другий РАЦС. Тому що ми увесь рік одягали наречених, їх друзів, батьків. Я роблю і жіночий одяг, але люблю робити саме чоловічі костюми. На класичний костюм йде десь 18-20 годин. Це на піджак. І десь від 8 до 13 на брюки, залежно від моделі. Нещодавно ми шили фрак для Житомирської філармонії — то це було понад сорок годин», — розповіла Наталія.
Як випускниця Ukrainian Fashion Education Group, Наталія Кревська брала участь у Ukrainian Fashion Week, де створювала унікальні костюми майбутнього для колекції Cyber Angels — використовуючи сонячні батареї та фільтри очищення повітря з моху.
Дизайнерка в цілому цікавиться культурою переробки та пошуком матеріалів, які можуть стати альтернативою, до прикладу, пластику. У співпраці з однією з Київських лабораторій жінка навіть створила перші в Україні гудзики з грибного міцелію та використовувала їх у одязі, який створює бренд.
Також OST WON є прихильниками безвідходного виробництва. Із залишків тканин бренд створює нові костюми, а також використовує клаптики тканин у поєднанні з бетоном для створення підставок для клумб, які використовують заклади Житомира на своїх літніх терасах. Ці вироби є легшими та зручнішими у користуванні, а також виглядають дуже стильно.
Окрім того, в ательє ремонтують форму українських військовослужбовців.
«Вони постійно зараз звертаються. Є в нас постійні клієнти-військові. Вшиваємо їм форму, перешиваємо, ремонтуємо. Рюкзаки, спорядження. З ними ми завжди працюємо без черг, вони знають, що ми робимо і приходять. Таке сарафанне радіо працює. Ми так можемо допомогти, окрім особистих донатів. Тому допомагаємо», — говорить Наталія.
Раніше Журнал Житомира писав про символ житомирського «Полісся» на одязі Усика та його величну перемогу в двобої.