24 листопада, 2024
Ми в соцмережах
  • Головна
  • Технології
  • В Україні офіційно запустили портал державних послуг «Дія»: чим він корисний

В Україні офіційно запустили портал державних послуг «Дія»: чим він корисний

  • 3 квітня, 2020 18:40
Міністерство цифрової трансформації України запустило портал державних послуг Дія. На порталі вже можна отримати 27 публічних послуг онлайн, зокрема – стати підприємцем, змінити вид діяльності чи припинити її. 

Тут можна: оформити довідку про несудимість, допомогу при народженні дитини чи щомісячне відшкодування вартості послуг із догляду за дитиною до трьох років. Подати позов до суду, зареєструвати авто або отримати послуги, пов’язані із документами водія, оформити низку ліцензій, дозволів чи отримати витяги з реєстрів.

Також громадяни отримають можливість перевірити наявну інформацію про себе із п’яти державних реєстрів. Для цього на порталі Дія необхідно зареєструватися у власному Кабінеті громадянина. Таким чином кожен охочий отримає доступ до інформації винятково про себе.
 

«Портал Дія стане універсальною точкою доступу громадян і бізнесу до всіх електронних державних послуг за єдиними стандартами. Раніше переважна більшість цих послуг були розкидані по різних порталах, тож знайти їх було доволі проблематично. До того ж, їх оформлення було доволі складним та вимагало специфічних знань або сторонньої допомоги. Тож ми спростили процес отримання послуг, зробили його максимально зрозумілим для усіх та об'єднали їх на Єдиному державному вебпорталі електронних послуг – Дії», – розповів Віцепрем'єр-міністр – Міністр цифрової трансформації Михайло Федоров.


Послуги на порталі Дія надаються за принципом розподілу на категорії та життєві події. Кожна з категорій має підкатегорії, в яких можна отримати онлайн-послугу. 
 

Портал держпослуг Дія


Приміром, послуги категорії Підприємництво дають користувачеві можливість стати підприємцем усього за 10 хвилин, просто заповнивши необхідну форму. Також можна внести зміни в установчі документи та закрити ФОП. Послуги, пов'язані з ФОП, уже зараз доступні в UI/UX-дизайні.

Найближчим часом на порталі з’являться оптимізовані послуги з прописки дитини онлайн, послуги у сфері будівництва, соціального захисту та реєстрації юридичних осіб.

У Кабінеті громадянина доступні документи, що відображаються у мобільному застосунку Дія, – свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу та посвідчення водія. Пізніше будуть також доступні цифровий паспорт громадянина України у вигляді ID-картки та біометричний паспорт громадянина України для виїзду за кордон.

У Кабінеті громадянина надаватиметься доступ до особистої інформації в державних реєстрах. Зараз підключено 5 реєстрів:
 
  • Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань
  • Державний реєстр речових прав на нерухоме майно
  • Єдиний державний реєстр зареєстрованих транспортних засобів та їх власників Міністерства внутрішніх справ
  • Державний земельний кадастр
  • Державний реєстр обтяжень рухомого майна

Для отримання послуги на порталі Дія необхідно мати електронний підпис, також можна авторизуватися за допомоги сервісу id.gov.ua. Реінжинірингом та оцифруванням послуг на порталі Дія у подальшому буде займатися державна IT-компанія Diia Company. Супроводженням послуг займатиметься ДП Дія.

Від 24 лютого 2020 року до 30 березня тривало бета-тестування порталу Дія. За цей час було створено більше 800 кабінетів громадянина, відкрито ФОП – 26, закрито – 17, внесли зміни – 87 користувачів.
 

«Платформа-портал Дія розміщена в захищеному дата-центрі та відповідає світовим стандартам захисту від кіберзагроз. Дія зберігає мінімум інформації про своїх користувачів. Усі дані зберігаються у зашифрованому вигляді, щоб унеможливити їх перехоплення або викрадення», – наголошує Міністрство цифрової трансформації.


На створення порталу не витрачали бюджетних коштів. Всі кошти на розроблення, дизайн та захист порталу залучені міжнародними донорами та партнерами.

Поділитись

Новини по темі: