25 грудня, 2024
Ми в соцмережах
  • Головна
  • Суспільство
  • Розвиток велосипедної інфраструктури в Житомирі: концепцію досі не затвердили офіційно

Розвиток велосипедної інфраструктури в Житомирі: концепцію досі не затвердили офіційно

  • Фото: Асоціація велосипедистів Житомира
  • 23 серпня, 2024 11:15

Концепція розроблена та не затверджена. Велоспільнота Житомира 23 серпня опублікувала відкрите звернення до Житомирського міського голови Сергія Сухомлина та депутатів Житомирської міської ради.

Серед підписантів: велосипедисти, представники громадських організацій, ветерани, чинні військові, а також велобізнес. 

Зокрема йдеться, що понад 10 місяців минуло від дати передачі проєктною командою «Bike City Consulting» стратегічного документу – Концепції розвитку велосипедної інфраструктури Житомирської міської територіальної громади Житомирській міській раді, депутатському корпусу, профільним управлінням, які стільки ж часу не можуть офіційно її затвердити. 

"Зазначимо, що даний документ є стратегічним і має комплексний підхід у покроковій розробці, поступовому впровадженню велосипедної інфраструктури та створенню зв’язної веломережі, якою зможуть користуватися не лише велосипедисти нашої громади (м. Житомир і с. Вереси) а й, зокрема, наші захисники та люди на кріслах колісних, які мають інвалідність, яких стає все більше в Україні: https://www.msp.gov.ua/news/23795.html і в нашому місті також внаслідок повномасштабного вторгнення на територію України у 2022 році російської федерації, бойових дій і ворожих обстрілів мирних українських міст. Розробка Концепції відбулась за повної фінансової підтримки міжнародних партнерів – Німецького товариства міжнародного співробітництва (Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit) GIZ, які вже довгий час так само, як і велоспільнота очікує на її подальше затвердження. Тим не менше, на жаль, мусимо констатувати, що в нашій громаді не затверджена не лише Концепція розвитку велосипедної інфраструктури, а й епізодично виконується План сталої міської мобільності (2019 рік), чинні ДБН і ДСТУ в напрямку безпеки руху, велосипедного руху, безбар’єрності, а проєкти, які реалізує влада міста, не враховують потреб та думки жителів міста, зокрема, велосипедистів і людей, котрі мають інвалідність, які згідно чинних Правил дорожнього руху України можуть пересуватись і користуватись й велосипедною інфраструктурою, яка в нашому місті, на жаль, майже відсутня. Водночас щороку ми спостерігаємо як наш Житомир і громада в цілому перетворюється на суцільні автопарковки, хаотичну багатоповерхову забудову та відсутність комплексного підходу до проєктів з безпеки дорожнього руху та комфортного життя для всіх жителів. А це в свою чергу протилежить задекларованим пріоритетам розвитку Житомирської міської територіальної громади, як європейського міста та ставить під загрозу стратегічне партнерство Житомирської міської ради з міжнародними організаціями", - йдеться в зверненні.

Велоспільнота Житомира просить про підтримку:

  • якнайшвидше сприяти затвердженню Концепції розвитку велосипедної інфраструктури Житомирської міської територіальної громади;
  • залишити без змін положення Концепції розвитку велосипедної інфраструктури Житомирської міської територіальної громади щодо уповноваженого Житомирської міської ради з розвитку велосипедної інфраструктури (далі – Уповноважений), як автономної та відокремленої посади від наявних профільних управлінь та департаментів Житомирської міської ради, оскільки:  наявний позитивний досвід впровадження такої посади у Києві, Вінниці, Полтаві, Львові та інших містах України;  наявні факти відсутності взаємодії Управління капітального будівництва Житомирської міської ради при розробці проєктів не лише з велоспільнотою Житомира, іншими жителями нашої громади, а й навіть з колегами із профільного Управління транспорту і зв’язку Житомирської міської ради. Хочемо наголосити, що при цьому, Уповноважений має стати саме координатором для досягнення комунікації між усіма сторонами задля позитивних результатів роботи всієї структури Житомирської міської ради та її виконавчих органів, а також підпорядкованих комунальних підприємств;
  • Уповноважений для виконання своїх функцій, зазначених у Концепції, повинен мати повноваження для вертикальної взаємодії з виконавчими органами Житомирської міської ради. Це також стосується надання доручень та контролю за роботою всіх виконавчих органів та підпорядкованих підприємств, до компетенції яких входять різні напрямки, пов’язані з розвитком велосипедної інфраструктури та велосипедного руху в нашій громаді. Відтак, у штатному розписі Житомирської міської ради Уповноважений повинен прямо підпорядковуватися профільному заступнику Житомирського міського голови.

Поділитись

Новини по темі: