В Україні з січня по жовтень 2023 року до Уповноваженого із захисту державної мови надійшло 3015 звернень від громадян щодо порушень мовного закону.
Це на 4% більше порівняно з відповідним періодом 2021 року, повідомляє Опендатабот.
28% від загальної кількості звернень стосується порушень мовного закону у програмному забезпеченні та на сайтах, переважно, скаржились на відсутність української версії сайту. Протягом останніх трьох років саме ця категорія є антилідером. На другому місці — скарги на обслуговування споживачів. За неповний 2023 було зареєстровано 519 таких звернень (16,5%).
З 2021 по 2023 роки зросла частка звернень громадян щодо порушень мовного закону у сфері реклами: з 11% до 15%. Ще 190 звернень (6%) стосуються інформації про товари та послуги.
За останні три роки помітно зріс відсоток звернень щодо порушень у сфері освіти та науки — більш ніж удвічі, з 4% у 2021 році до 9% цьогоріч. А відсоток звернень у сфері охорони здоров'я збільшилась майже утричі: з 1,6% у 2021 році до 4,3% у 2023 році.
Інфографіка: Опендатабот
Левова частка усіх звернень (77%) надходить з п’яти регіонів: Київ, Харківська, Одеська, Дніпропетровська та Київська області.
Натомість в Житомирській області станом на 18 жовтня було зафіксовано 29 звернень щодо порушень мовного закону.
В сусідній Вінниччині 26 звернень, на Хмельниччині 12, а на Рівненщині — всього 9.
Інфографіка: Опендатабот