Служба доставки Justin, за словами сім'ї, своєї провини у тому, що відбувається, не бачить і не поспішає компенсувати втрачені гроші.
Гроші на операцію
Владиславу 28 років. Нещодавно він повернувся додому після трирічного воєнного контракту. Він артилерист, служив у Луганській області, має статус учасника бойових дій. До армії чоловік захоплювався комп'ютерними іграми, тому "зібрав" собі серйозну "машину", на яку легко міг встановлювати найновіші гейм-застосунки. Однак, коли повернувся з АТО, вирішив продати техніку, а зароблені гроші витратити на операцію — у його дружини Софії серйозні проблеми із зором.
“Потрібні були гроші, бо я дуже погано бачу. Ми хотіли частину витрат на операцію покрити цими грошима. Крім цього, чоловік перестав грати і потреба в такому дорогому ігровому девайсі відпала”, — розповідає дружина ветерана АТО Софія Мякота.
Шахрайська схема
На одну з найпопулярніших онлайн-дошок оголошень Владислав виставив все обладнання: потужний комп'ютер, ігровий монітор, відеокарту. Вартість комплекту — 114 тисяч гривень.
Згодом знайшовся і покупець. Із Одеси. Однак клієнт поставив умову — надіслати товар виключно службою доставки Justin. Владислав та Софія погодилися, тому ігровий софт поїхав у курортне місто. Водночас там товар ніхто не забрав, через що його через час відправили назад до Житомира.
“Наскільки ми розуміємо, в Одесі на відділення ніхто не прийшов, а просто через програму зробив відмову від отримання. Техніка повернулася через 2—3 дні. Приблизно о 13:30. Коли ми прийшли за нею, нам сказали, що її вже отримали кілька годин тому. Оператор відділення відразу почала говорити, що це не її вина, що два невідомі чоловіки назвали ПІБ та номер телефону, за цими даними вона віддала посилки. Хоча всі ми розуміємо, що ці дані є як у відправника, так і одержувача. Вони не надали жодних документів”, — додала Софія Мякота.
Листування з потенційним підозрюваним
Якоїсь миті клієнт з онлайн-дошки оголошень, якому і адресувалася посилка, зв'язався з Владиславом і зажадав викуп. Техніку він погоджувався повернути, якщо йому перерахують 10 тисяч гривень. Що цікаво, перебував він, вочевидь, аж ніяк не в Одесі, де спочатку мав забрати товар, а в Житомирі.
“Ми з ним листувалися. Вимагав у нас 10 тисяч гривень. Але ми нічого не скинули і намагалися тягнути час, сподіваючись на поліцію. Він виставляв себе нібито перекупником. Хоча, як я розумію, це одна і та сама людина. В Одесі нікого не було. Це лише частина їхньої афери — зробити так, щоб ми повірили у “справжнього” покупця”, — наголосила Софія.
Жінка показала скріншоти листування з цією людиною. У спілкуванні він вимагає, щоб сім'я перерахувала їм якусь суму: будь це п'ять тисяч чи десять — не важливо, головне — “гарантії”.
“Коли чекати на поповнення? Скільки у вас є грошей на карті? Це наші гарантії. Гарантії, що потрібно розійтися на нормальній ноті. Вам це (втрата майна, — ред.) буде уроком”, — писав громадянин.
Розслідування
За словами Софії, після того, що сталося, на місце викликали правоохоронців. Проте вони, каже жінка, особливого залучення до події не виявляли. І навіть тоді, коли служба безпеки Justin надала відео з камер спостереження, на яких видно, як до відділення зайшли двоє чоловіків — один із них був без маски.
“Представник служби безпеки доставки сказав, що один із цих чоловіків перебуває на умовному терміні через схожий злочин. Служба безпеки запропонувала правоохоронцям просто викликати цю людину, оскільки вона має постійно відзначатись у поліції. Але ніхто цього так і не зробив”, — наголосила Софія Мякота.
Під час підготовки матеріалу ТСН.ua намагався зв'язатися зі слідчою, яка займається розслідуванням злочину. Журналісти хотіли з'ясувати, на якому етапі слідство, за яким фактом відкрито кримінальне провадження, чи вдалося встановити особу підозрюваного і чи він перебуває під умовним терміном. Проте додзвонитися до слідчої так і не вдалося.
Що кажуть у службі доставки Justin
На гарячій лінії повідомили, що про те, що сталося, їм відомо. Хоча будь-якої детальної інформації вони зараз надати не можуть, бо “йде службове розслідування”.
“У поліцію було подано заяву. Наразі триває досудове розслідування. Також проводиться службове розслідування, де саме знаходяться посилки та хто їх забрав”, — повідомила оператор служби доставки.
Там також не відповіли, чи справді співробітниця відділення не перевірила документи в отримувача посилки.