22 листопада, 2024
Ми в соцмережах

В житомирських медіа жінки коментують майже тричі рідше, ніж чоловіки

  • 23 жовтня, 2020 21:14

В житомирських медіа жінки коментують майже тричі рідше, ніж чоловіки, — в середньому, у 37% матеріалів. У вересні 2020 року цей показник дорівнював 29%.

Такими є результати дослідження гендерного балансу в медіа Житомирщини, яке провели експерти ГО "Інститут масової інформації" та “Детектор медіа” у жовтні 2020 року.*

В матеріалах онлайн-медіа у моніторинговий період відсоток  згадок  про героїнь знизилася до 22% (проти 29% у вересні).

В місцевих онлайн медіа журналісти залучали жінок коментувати майже кожен четвертий матеріал (27%). Найчастіше експертки коментували матеріали на тему політики (40%), здоров'я (23%), та кримінал (12%).   Поменшало коментарів і від речниць та прес-секретарок – з 14% до 12%. 

Найчастіше  гендерно-збалансовані матеріали з коментарями експертів були на: «Times.ZT» - 45% експерток  і «Журнал Житомира» - 43% експерток. Не було зафіксовано жодного коментаря від експерток при підготовці матеріалів сайт «Наш Бердичів». Значно впала кількість залученості експерток у публікаціях «Новоград-City» - з 38% до 10% (спадання на 28%). В цей таки час навпаки зросла кількість жінок-експерток на сайтах «1.zt» (з 22% до 36%) і «Коростень.Тудей» (з 20% до 33%). 

В онлайн-медіа героїні матеріалів частіше всього представлені в новинах про політику (41%), кримінал/ДТП (24%) та здоров’я (14%) від загальної кількості героїнь в матеріалах. Найбільше героїнь матеріалів зафіксовано на сайті «Новоград-City» (39%), «Times.ZT» (30%) і «Журнал Житомира» (27%). Водночас не було жодної згадки про героїнь в моніторинговий період на сайтах «Коростень.Тудей» та «Наш Бердичів».

У новинах і студійних програмах житомирських каналів, що вийшли в ефір протягом тижня 5—11 жовтня, зафіксовано 40,9% жінок-героїнь та 59,1% героїв-чоловіків. Відсоткове співвідношення жінок-експерток та чоловіків-експертів також на користь чоловіків: 28,6% до 71,4%. 

Жінки є героїнями та експертками в матеріалах на соціальну тематику, зокрема про освіту, медицину, благоустрій, культуру; чоловіки виступають героями та експертами в матеріалах на політичну та військову тематику. 

В інтерв'ю на телеканалі СК-1 політикиня Софія Федина транслювала стереотип про берегиню і те, що «жінка як ніхто розуміє, що потрібне для майбутніх поколінь. Це інстинктивно закладено, через родину».  А в сюжеті телеканалу «Коростень-ТВ» в матеріалі про сироту, що отримала квартиру, звучить теза, що дівчина обов’язково повинна бути господинею. 

Друковані медіа

В друкованих медіа у моніторинговий період зафіксовано 27 % героїнь. Для порівняння у вересні 2020 року цей показник був більш збалансований - 34% героїнь проти 66% героїв. 

У друкованих медіа найчастіше героїні траплялися в матеріалах: на соціальну тему 20 %, життєві історії та політика — (по 16%), про культура – (15%). Найчастіше згадок про героїні в друкованих ЗМІ була в газеті «Эхо» 34% та   «Субота» (29%).

Експертки в друкованих медіа коментують 54% контенту проти 46% експертів. Найчастіше жінки-експертки залучалися в газетних публікаціях до коментування новин про здоров’я (40%) та соціальних питань (40%). На культуру і політику припало по 10 % коментарів жінок-експерток. Найбільше згадок про експерток зафіксовано у газетах “Бердичівський погляд” (100%) та «Эхо» (67%). Значно менше - видання «Субота» (40%), «Житомирщина» (33%) і «20 хвилин» (31%).

За промоніторений період у півтора рази збільшилась кількість матеріалів з ознаками сексизму – до 6 матеріалів ( 3 з них вийшли у газеті «Эхо» та по одному в газеті «Житомирщині» і на сайтах «Наш Бердичів».і «Журнал Житомира»). Водночас експерти помітили негативну тенденцію - зменшення фемінітивів в місцевих медіа.

*У межах дослідження опрацьовано 500 новин десяти регіональних сайтів і  181 матеріалів п’яти регіональних газет. Методологія моніторингу включала в себе аналіз кількості героїв/героїнь, експерток/експертів в новинах, які були опубліковані в стрічках обраних онлайн-ЗМІ з 5 по 11 жовтня 2020 року, а також основних випусках газет за цей період. 

Моніторинг проводили у таких ЗМІ: zhzh.info, zhitomir.info, zhitomir-online.com, zt.20minut.ua, 1.zt.ua, times.zt.ua 0412.ua, novograd.city, korosten.today berdychiv.info; газети: «Житомирщина», «Эхо», «Субота», «20 хвилин.Житомир», «Бердичівський погляд».


**Це  дослідження створено завдяки щедрій підтримці британського народу через Департамент міжнародного розвитку Великої Британії в рамках Фонду розвитку ефективного врядування. Думки висловлені тут належать автору(-ам) та не обов'язково відображають погляди Департаменту міжнародного розвитку або Уряду Її Величності.

Поділитись

Новини по темі: