Водночас президентський законопроект обіцяє євробляхерам чергову відстрочку – до 1 січня 2020 року. Але приймати його нікому, оскільки новий парламент ще не працює, повідомляє сайт "Сьогодні".
Реалії
Досі точно невідомо, скільки залишилося нерозмитнених "євроблях". За різними даними, їх експлуатується від 7 до 30 тис., решта або вивезені, або розібрані на запчастини, оскільки з 24 серпня за розбирання в Україні такої машини власника теж оштрафують на 170 тис. грн, що зазвичай в рази перевищує її вартість.
Представники громадської організації "Автоєвросила", що захищає інтереси таких автовласників, стверджують, що "євроблях" у нас не менше 700 тис.
За словами експертів авторинку, склалася парадоксальна ситуація: юридично закон треба виконувати, але по факту цього може і не бути, поки Рада не розгляне законопроект президента. Виявляти і зупиняти такі машини на дорозі – прерогатива патрульної поліції (ПП), яка з 24 серпня зможе до того ж отримувати інформацію від Держмитслужби про нерозмитнені автомобілі.
Голова "Автоєвросили" Олег Ярошевич через соцмережі вже запросив всіх зацікавлених приїхати зі своїми автомобілями на мирну акцію протесту до будівлі міністерства. Її мета – не тільки відстрочити штрафи, але і в перспективі домогтися зниження ставок акцизу за розмитнення, що раніше не вдавалося. В МІУ коментарів наразі не дають.
Прогнози експертів
Керівник головного сервіс-центру МВС майбутній нардеп Владислав Криклій, якого пророкують на посаду голови Транспортного комітету ВР, заявив, що не вважає за доцільне продовження мораторію на штрафи.
"Всі, хто планував перереєструвати свій транспорт, вже це зробили. Я так розумію, залишилися незареєстрованими тільки ті, хто не хоче, не може або не має документів", – сказав Криклій.
Експерти авторинку наполягають, що закон треба виконувати, інакше буде створений небезпечний прецедент.
"Якщо дозволити і далі безкарно їздити євробляхерам, то завтра почнуть вимагати поблажок нелегальні копачі бурштину, післязавтра – контрабандисти, мовляв, чим ми гірші", – каже автоексперт Олег Назаренко.
Інший автоексперт, Олексій Мкртчян, розповів нам, що до нього звертаються євробляхери за допомогою в пошуку директорів фіктивних фірм "власників", щоб зняти авто з обліку за кордоном і поставити на облік в Україні, але знайти таких вже нереально.
"Думаю, що більшість водіїв євроблях поставлять машину на прикол на дві-три тижні до прояснення ситуації. Якщо депутати закон ухвалять, євробляхери отримають відстрочку до кінця року. Якщо ні – поліція почне працювати з ними по-справжньому", – прогнозує Мкртчян.
Він також не виключає, що євробляхерів, які ризикнуть їздити після 23 серпня, поліцейські стануть відпускати за мзду.