Міністр освіти і науки Оксен Лісовий вважає, що нинішню кількість предметів у школі учням складно засвоювати, особливо в обставинах, що склалися та запросив обговорити кількість шкільних предметів на своїй сторінці.
"Бачу активне обговорення кількості предметів, яку вивчають школярі сьогодні в Україні. Є різні аргументи "за" скорочення і "проти". Поговоримо відверто. Два роки ковіду і рік повномасштабного вторгнення. Навантаження на дитину дуже високе: і психологічне, і розумове. Це і про велику кількість предметів, і про навчання онлайн, і про додаткові заняття, щоб надолужити втрачене", - написав Лісовий .
Міністр навів приклад 7-9 класів, де діти мають близько 20 предметів, і заявив, що таку кількість складно засвоїти і без стресу та онлайн-навчання.
"А в наших умовах - це на межі можливостей. Зрештою, діти все одно зосереджуються на тих предметах, які обирають для себе як пріоритетні. Це я бачу і як батько, і довго спостерігав як директор Малої академії наук", - наголосив він.
Фактично питання стоїть не стільки про те, скільки має бути предметів, а як оптимізовані навчальні програми, яке навантаження отримують діти на уроках і на домашнє опрацювання, в якій формі відбувається навчання.
Згідно з Законом “Про освіту” 2017, у старшій профільній школі, починаючи з 2027 року, діти зможуть обирати напрямок, за яким вони хочуть навчатися. Відповідно, це має змінити підхід з мультипредметності на конкретний профіль, який цікавий школяру чи школярці.
Тому прошу вас поділитися своєю думкою з цього питання у коментарях і розповісти про досвід відвідування ваших дітей шкіл за кордоном.
Наша спільна мета – створити для дітей можливості здобути якісну, корисну та сучасну освіту. Тож давайте спілкуватися ). — Завершив свій допис Оксен Лісовий.
З контексту повідомлення міністра освіти видно, що програма профільного навчання вже раніше передбачена. Профільна освіта, яка сьогодні так активно обговорює суспільством, передбачена Законом “Про освіту” і незалежно від обговорень буде запроваджена з 2027 року.