Знімає огляди одягу в Zara, смакує гарбузовим лате (за ціною в три кіла картоплі), приміряє шкіряні штани, шиє вироби із фетру, а також показує своє життя в інстаграмі та тіктоці. Усе це про 70-річну блогерку зі Звягеля Марію Опанасівну, яка в 65 років наважилась на зміну роботи, а потім і на власний блог.
Ідея блогу виникла з соціально орієнтованого бізнесу
Півжиття жінка працювала в школі-інтернаті — і санітаркою, і на кухні, і навіть підміняла охоронців.
Усе змінилось, коли її онучка Юлія, яка тоді вчилась на другому курсі, вирішила створити власний бренд: перші дві сумочки для якого пошила саме Марія Опанасівна.
@mariia.opanasivna так і зʼявився наш @GUDZYK - вироби від БА👵🏻 #цезнак #змінижиття #змінинакраще ♬ Little Things - Adrian Berenguer
Жінка вміє шити з дитинства. Тато роздобув для неї швейну машинку, яку вона зберігає і досі. У часи її молодості різноманіття гарного одягу не було, а одягатися красиво хотілося. Тому вона навчилася шити речі власноруч.
З тих двох сумочок і почалась історія українського бренду виробів із фетру GUDZYK. Він виник за допомогою міжнародної студентської організації Enactus. Цей бізнес — соціально відповідальний, адже дає роботу пенсіонеркам, які вміють і люблять шити, але не отримують за цю роботу відповідної оплати і почасти їх рівень життя — не найліпший. Нині там працюють чотири жінки, усі, крім пані Марії — з Одеси. У планах бренду дати роботу більшій кількості бабусь.
Саме у відео на сторінці бренду Марія Опанасівна з’явилась вперше. Тоді їм не дуже вірили, що ці речі шиють бабусі, і аби розвіяти всі сумніви, процес виготовлення почали знімати на відео. Спочатку жінці було важко звикнути до камери, вона просила онучку не знімати навіть її руки. Та згодом Марія Опанасівна разом із Юлією зробили першу фотосесію для бренду, і ці фото дуже сподобались користувачам соцмереж. Відгук на них перевищував відгуки на інший контент у 20 разів. Потім з’явилося перше відео — у ньому Марія Опанасівна показує, як шиє і проводить свій день. І воно неочікувано набрало понад мільйон переглядів. Ситуація з іншими відео з майбутньою блогеркою була схожою, тож рік тому пенсіонерка почала вести власні інстаграм та тікток.
@gudzyk_ такий ось день 🤍 #одиндень #історія #бабуся ♬ оригінальний звук - GUDZYK - вироби від БА👵🏻
Тисячі підписників, рекламні інтеграції та фотосесія в журналі Elle
За час ведення блогу у Марії Опанасівни назбиралося понад 35 тисяч підписників в тіктоці та ще майже 27 тисяч в інстаграмі.
З веденням сторінок жінці допомагає онука. За кадром завжди присутня її донька Світлана, яка завжди підтримує пані Марію. Знімають відео частіше у Києві, куди жінка приїжджає щонайменше раз на місяць.
Її контент — відео про те, як проводить свій день, get ready with me, а також про речі, які вона пробує у своєму житті вперше. Перша фотосесія, перша розпаковка, перший похід до косметолога. І, звісно ж, пані Марія радо демонструє свої луки та розповідає про своє життя, ділиться досвідом та порадами.
Є в блозі жінки і різні рекламні інтеграції. Вона рекламує одяг, косметику, і навіть мала спільну фотосесію з онукою для журналу Elle.
Одна із перших реклам була присвячена українському бренду одягу. На відео Марія Опанасівна збирала образ зі шкіряними штанами, що, погодьтеся, для 70-річної українки нетипово. Утім, воно виявилось дуже веселим і неабияк сподобалося підписникам — і має понад два мільйони переглядів лише в тіктоці.
Секрет успіху, благодійність та плани на майбутнє
Бабуся-блогерка так подобається людям через її харизму і справжність, вважає її онука Юлія. Марія Опанасівна родом із села, не має люксових квартир чи машин і показує своє життя таким, яке воно є. У ній кожен із користувачів соцмереж може впізнати свою власну бабусю. З особливою вимовою, цікавими слівцями і досвідом, характерним для жінок її покоління. Це підтверджує і аудиторія жінки. Її відео дивляться переважно молоді користувачі.
У веденні блогу Марії Опанасівні найбільше подобається впізнаваність. Розповідає, що просто на вулицях Звягеля до неї підходять люди і розповідають, що підписані на неї, дивляться відео. А також цінує позитивні відгуки підписників у соцмережах.
Найближчим часом Марія Опанасівна разом із онукою та брендом GUDZYK планують запустити благодійну акцію на підтримку пансіонатів для літніх людей. А в блозі жінки варто очікувати контенту про їх спільну зустріч Нового року, нові родинні традиції та ще багато цікавого.