Примхи зими після тривалого потепління обернулись снігом та морозами, а разом з тим на дорогах стало в рази небезпечніше. Головним елементом безпеки в пересуванні в зимовий час є правильний вибір шин.
Якщо ви хочете купити зимові шини, то передусім треба пам’ятати, що універсальних варіантів для різноманіття дорожніх умов не існує, а от міфів про “правильні” покришки - безліч.
Головне правило - взуватись відповідно до погоди
Досвідченим водіям нагадувати про це не потрібно. І традиційно, коли температурні позначки падають до +7, власники авто їдуть на шиномонтаж.
Саме так, зимові шини - це моделі, розроблені спеціально для експлуатації в холодну пору року при температурі нижче +7.
Ця відмітка є граничною як для літніх, так і для зимових коліс. І це правило може убезпечити не потрапити в ДТП.
Елементарно
Якщо говорити про безпеку на дорозі в зимовий час, то тут базовим є правильний вибір шин. Багато автовласників, особливо ті, хто проживають в районах з м’яким кліматом, надають перевагу всесезонній гумі. Проте ряд важливих показників в порівнянні зі спеціальними зимовими покришками в рази поступається.
Яка різниця між літніми, зимовими та всесезонним комплектами? Головне правило - це сезон, температура, про яку вказано вище та елементарні фізичні та візуальні показники.
- Тактильні відчуття
Зимові покришки значно м’якші, адже в складі кількість каучуку вища ніж в інших видах. Саме тому за фізичними властивостями, вони більш еластичні за низьких температур. Зворотня сторона - відповідно при високих температурах, гума буде плавитись та не надасть стійкості авто.
- Протектор
Головна відмінність літніх та зимових шин часто ще й додають в маркуванні збоку. Відтак напис для зимової гуми M+S, Winter і/або зображення сніжинки, а для літніх покришок, відповідно, сонце.
Інші характерні ознаки зимового протектора - глибокі порізи, які призначені для видавлювання з під коліс снігу. Окрім цього, на зимовій гумі застосовують ламель - зигзагоподібні прорізи, вони стійкіші не лише для снігових доріг, але й обледенілих шляхів.
Зимові шини умовно можна поділити:
- шиповані,
- фрикційні.
Цікавий факт: зазвичай шини ведучих коліс більше зношуються посередині, а шини ведених коліс - по краям. Для рівномірності зношеності та оптимальної керованості автомобіля, радять міняти місцями передні та задні шини через кожні 8-10 тисяч км.
Які обрати?
Щодо рекомендацій відносно вибору конкретних брендів і моделей шин - увагу не акцентуємо. Адже це складне, різногранне, іноді суб’єктивне та навіть інтимне питання. Будь-які поради з одного боку піддаються критиці, а з іншого - схвально сприймаються.
Саме тому, якщо ви тільки почали розглядати покупку зимових шин, поцікавтесь результатами журналістських фахових текстів, почитайте відгуки покупців, а ще дослухайтесь до порад знайомих автовласників, оцініть свої фінансові можливості, та робіть вибір.
Впевнені, що рекомендації будуть корисними при виборі нового комплекту автомобільної гуми.