23 грудня, 2024
Ми в соцмережах

Архаїчні та популярні: секрет успіху барабанних колодок

  • 19 січня, 2023 10:05

Що об'єднує PORSCHE CAYENNE, NISSAN QASHQAI, VW TIGUAN, SKODA RAPID, DAEWOO LANOS? Так, це все сучасні транспортні засоби зовсім різноманітних класів, автоконцернів та випуску країн. Але всі вони мають гальмівну барабанну колодку. Експерти https://exist.ua/tormoznye-kolodki-barabannye/ поділились секретами особливостей такого компоненту гальмівного механізму. Тож дізнаємось як він влаштований, особливості ремонту та поради правильного вибору.

Принцип роботи

Кардинально барабанні гальмівні механізми не змінились з моменту їх масової появи в 1902 році завдяки Луї Рено. Хоча тоді вони були винятково механічними, з огляду тросового приводу тих гальм. Також вони не мали автоматичного регулювання, тому шоферу доводилось регулярно перевіряти проміжок між колодками і барабаном.

Але принципова конструкція змінилась мінімально й, попри свою архаїчність, досі популярні сучасні моделі автівок створюються саме з барабанними гальмівними колодками дугоподібної форми. Її завданням є натискання на барабан, у результаті відбувається зупинка транспортного засобу. 

Завдяки тому, що вона розташована всередині барабанного механізму, виключається передчасне зношування в результаті забруднення. Термін служби колодок барабанного гальмівного механізму дорівнює приблизно 15 тисяч км пробігу або п'ять років. Однак варто враховувати товщину фрикційної прокладки.

Тож в тривалій боротьбі диски так і не змогли викорінити та зайняти гальмівний ринок. Хоча протистояння за і проти тривають. І це чудово, адже дає можливість конкурентному середовищу та докорінно впливає на якість запчастин гальмівних систем, якого б типу вони не були. Адже це в першу чергу про безпеку пересування.

Як полегшити вибір?

Від конструкції барабанного гальма на конкретному автомобілі залежить вибір барабанних гальмівних колодок. 

1.Враховуйте такий аспект як наявність чи відсутність ABS – це впливає на конструкцію колодок.

2.Крім того, гальмівні механізми можуть бути різних типів:

  • з одним розтискним пристроєм або двома, 
  • з індивідуальним приводом, 
  • з самопідсиленням в одну або обидві сторони обертання барабана.

3.Краще підбирати запчастини на автомобіль по VIN-коду, що дозволить точно знайти відповідні саме для даного авта барабанні колодки.

4.Елементарне правило безпеки, яким не можна нехтувати - це заміна деталі з обох сторін задньої осі.

5.Різний склад фрикційної накладки колодки кожного виробника свій. Тож при  виборі швидше грає роль ім’я бренду і авторитетністьна ринку виробників автозапчастин.

Огляд краще ремонту

Саме колодки є найзавантаженішими елементами гальмівної системи. Вони з часом стираються та потребують заміни. Ознаками цього може бути збільшений гальмівний шлях, заноси в момент натискання педалі гальма та інші моменти гальмування.

Задні колодки підлягають огляду та заміні якщо з’являються такі ознаки:

  • горить відповідний сигнал електронного індикатора на панелі приладів;
  • збільшення витрат гальмівної рідини;
  • виявлено нерівномірну або надмірну зношеність;
  • з'явилися механічні пошкодження на поверхні диска.

 Важливо не нехтувати плановими техоглядами і своєчасно замінювати гальмівні барабанні колодки, адже від їхньої діяльності залежить безпека всіх учасників руху.

 

Поділитись

Новини по темі: