Про це йдеться в сюжеті програми "Секретні матеріали", яка вийшла в ефір 30 червня, пише УНІАН.
Журналісти "Секретних матеріалів" показали відео, на якому видно, як Магалецький обідає разом з людиною, яка в сюжеті названа як Юрій Срібняк, представник компанії IRD Engineering S.R.L. Ця компанія виконує функції технічного нагляду під час будівництва дорожніх об'єктів. Серед її проектів була і об'їзна дорога Житомира.
"На відео видно, як після трапези Срібняк передає Магалецькому пакет, в якому, імовірно, може перебувати хабар за продовження контракту ЄБРР з IRD. Журналісти нагадують, що мова йде про будівельний проект, підрядником на якому виступала китайська компанія Synohidro. Через низьку якість будівельних робіт, "Укравтодор" ініціював розірвання контракту з китайською компанією. А ось компанія з технічного нагляду, яка і повинна була стежити за якістю – в проекті залишилася", – повідомляє УНІАН.
Журналісти "Секретних матеріалів" показали також фрагмент листа "Укравтодору" в СБУ, в якому дорожні чиновники звертають увагу на неякісну роботу китайської фірми, а також IRD. Продемонстровані і фрагменти аналогічних листів Житомирської Служби автодоріг до центрального апарату "Укравтодору".
Крім того, журналісти програми "Секретні матеріали" демонструють фрагменти листування інформатора – колишнього співробітника IRD – з керівництвом ЄБРР (у сюжеті помилково зазначено – "з керівництвом фірми" - прим. ред.), в якому він розповідає про подробиці схеми.
"Заявник, який зі зрозумілих причин захотів залишитися анонімом запевняє, що Марк Магалецький закриває очі на всі порушення на будівництві Житомирської об'їзної дороги, за що отримує від підрядників солідні бонуси. Анонім описує це відео так: "на основі дискусій, проведених між паном Срібняком і паном Орсіні, власником IRD, цей пакет містив компенсацію за послуги пана Магалецького. Майбутні ділові переговори завершилися зобов'язанням паном Магалецького підтримати IRD, а також її партнерів і співучасників у виграші майбутніх тендерів, що фінансуються нещодавно підписаною кредитною угодою між Урядом України та ЄБРР", – цитують журналісти "Секретних матеріалів" один з листів.
Журналісти зазначили, що в їхні руки потрапили й інші свідчення корупційної схеми. Згідно з продемонстрованими в сюжеті документами, послуги ЄБРР в якості консультанта надавала дружина Срібняка Алла Срібляк, на ФОП якої щомісяця перераховували близько 3 тис. євро, хоча за фактом послуг вона не надавала.
"Всі ці схеми, листування і теплі обіди з непрозорими пакетами схоже спрямовані на затягування будівництва доріг в Україні, ще й за кредитні кошти, які незабаром ми будемо з вами віддавати", - резюмують журналісти "Секретних матеріалів".
Вони не змогли взяти коментар у Магалецького, але відправили йому інформаційний запит.
Передісторія
Укравтодор і Sinohydro Corporation Limited у 2017 році підписали контракт на виконання робіт з реконструкції 22 км північного об'їзду міста Житомира.
Фінансування проекту здійснюється за рахунок коштів ЄБРР, а також ЄІБ. Вартість робіт - понад 42 млн євро.
У жовтні 2020 року через виявлений робочий брак і низькі темпи реконструкції Укравтодор розірвав контракт з китайською компанією.
В листопаді 2020 року Укравтодор заявляв, що оголосить новий тендер на реконструкцію північної об'їзної дороги Житомира.
В березні 2021 року китайська компанія Sinohydro оскаржила рішення про розірвання з нею контракту Укравтодором.