Поїздка в тролейбусі коштувала житомирянці Тетяні Бялковській 200 гривень. Саме на таку суму її оштрафували за безквитковий проїзд.
Свою історію пані Тетяна розповідає у Facebook. За словами жінки, вона має вади здоров'я (вроджене ДЦП). 29 вересня вирішила скористатися послугами міського електротранспорту. Містянка зайшла в тролейбус й не встигла дійти до валідатора, як підійшла контролерка й почала вимагати квиток.
Жінка наголошує, що контролерка зайшла з нею в тролейбус на одній зупинці й фактично не дала часу на оплату проїзду.
"Зайшла на передні двері, так мені було зручніше. Передімною стояла купка студентів і до терміналу для оплати одразу ринутись аби розрахуватися банківською картою було досить непросто для мене із вродженим ДЦП та й ще тримаючи в руках два пакети середнього розміру. Проте, я тримаючись за поручень у тролейбусі, який вже рушив, намагалася дістати карту і проходила на середній майданчик аби здійснити оплату… Контролер, яка в очевидь зайшла разом зі мною, адже тролейбус тільки рушив, попросила пред’явити квиток, а я звісно продовжуючи копатися в сумочці ще не встигла дійти до валідатора прикріплиного на поручнях середнього майданчика. І відповідно намагалась їй пояснити, що щойно зайшла і хочу здійснити оплату банківською картою, бо для оплати готівкою у водія не маю на данний момент готівкових коштів. На що пані контролерка почала вимагати у мене ШТРАФ", – йдеться в дописі Тетяни Бялковської.
Фото: Тетяна Бялковська, Суспільне
За словами жінки, контролерка не хотіла чути жодних пояснень і їй довелося заплатити 200 гривень штрафу.
Аби з'ясувати правомірність штрафу, Тетяна Бялковська звернулася з запитами до Міністерства соціальної політики та комунального підприємства "Житомиртранспорт".
Розслідування показало, що контролери діяли правильно – "Житомиртранспорт"
Як повідомляє "Суспільне", після того, як інцидент набув розголосу, в комунальному підприємстві "Житомиртранспорт" провели внутрішнє розслідування. Зокрема, переглянули відео з нагрудних камер, які мають всі контролери.
В КП кажуть – контролери зайшли на наступній зупинці й діяли правильно.
"Камери працюють зі звуком, – розповідає керівник служби контролерів комунального підприємства "Житомиртранспорт" Геннадій Панченко. – Конфлікту не було, все було ввічливо, толерантно. Контролери зайшли в тролейбус на наступній зупинці. У пасажирки було достатньо часу, щоб сплатити за проїзд, так як вона перебувала біля водія, в якого є мобільний валідатор. При перевірці виявили, що сплати не було, пасажирці запропонували сплатити штраф, який вона і сплатила та отримала відповідну квитанцію про оплату штрафу".
Фото: Геннадій Панченко, Суспільне
Штраф можна оскаржити в суді
Юрист Роман Гуртовенко зазначає, що штраф за безквитковий проїзд не обов'язково потрібно оплачувати на місці. Його можна оскаржити в суді.
"Пасажир, будь-яка людина, яка не згодна зі штрафом, яка вважає, що контролер не дав можливості оплатити чи не було можливості раніше оплатити за проїзд, не обов'язково має робити якісь дії з оплати цього штрафу на місці, – зазначає Роман Гуртовенко. – Можна отримати квитанцію про штраф і йти оскаржувати цей штраф у суд. Контролер – це не правоохоронний орган, не орган примусу. Контролер не має права змушувати пасажира чи будь-яку людину робити якісь дії. Контролер лише контролює, оплачений проїзд або ні".
Фото: Роман Гуртовенко, Суспільне
"Дуже часто є випадки, коли кажуть, що це адміністративний штраф, ви можете опинитися у відділенні поліції. То приїзд правоохоронних органів, як на мене, є найкращим рішенням. Тоді правоохоронні органи можуть взяти заяву від особи, до якої контролером були застосовані неправомірні дії", – зауважив юрист Роман Гуртовенко.
Житомиряни, які мають питання чи скарги стосовно роботи контролерів, можуть звертатися до комунального підприємства "Житомиртранспорт" за адресою: вулиця Гагаріна, 24.