22 листопада, 2024
Ми в соцмережах
  • Головна
  • Житомир
  • У Житомирі комісія з охорони культурної спадщини перевіряли стан залізничного вокзалу

У Житомирі комісія з охорони культурної спадщини перевіряли стан залізничного вокзалу

  • Фото: Ольги Бронштейн
  • 28 лютого, 2024 19:07

Органом охорони культурної спадщини було здійснено візуальне обстеження будівлі пам'ятки архітектури місцевого значення - Залізничного вокзалу, з метою збереження культурної спадщини міста та укладення охоронного договору.

Про це 28 лютого повідомила головна архітекторка ЖМР Ольга Бронштейн.

Архітекторка міста зазначила, що будівля була споруджена за проєктом архітектора Л.М. Чуприна 1971 р. із залізобетонних конструкцій та цегли.

Будівля вирішена у мотивах функціоналізму із застосуванням в якості огороджувальних конструкцій металу та скла, а для оздоблення - теразитової тиньківки. Будівля вокзалу нестандартно розгорнута торцем до пасажирських платформ вокзалу, основним фасадом формує південний бік Привокзального майдану. Всередині цього об'єкту з обох торцевих боків на додаткових колонах влаштовано антресольний другий поверх, під яким влаштовано санвузли, додаткові обслуговуючі приміщення, камери схову речей та ресторан. Каси, довідкова служба, кіоски розміщуються в автономних приміщеннях, встановлених на першому поверсі дворівневої зали", - розповіла Бронштейн.

Однією з умов охоронного договору є забезпечення балансоутримувачем задовільного стану будівлі та його підтримування.

Фото: Ольги Бронштейн

Історія залізничного вокзалу

 

Станція у Житомирі була відкрита 1896 року, тоді ж було споруджено першу дерев'яну будівлю залізничного вокзалу. 11 липня 1896 року в напрямку станції Бердичів вирушив перший поїзд після урочистого відкриття першої вузькоколійної залізниці. 

Протяжність першої залізничної лінії становила всього 50 км. 

Фото: foto.zt.ua

Житомир тривалий час залишався периферійною станцією.

Існують легенди, що містяни сприймали залізницю тоді не як благо, а чужорідне та непотрібне.

У 1912 році імператор Микола ІІ видав указ про будівництво ширококолійної залізниці Коростень - Житомир - Бердичів. На будівництво нової залізниці пішло три роки. У 1914 році вузьку колію замінено широкою, а вже через рік  залізницю побудовано до Коростеня. Разом з новою залізничною лінією, у 1915 році в Житомирі споруджено і новий кам'яний вокзал, поряд зі старим дерев'яним, який був побудований ще у 1896 році. Новий вокзал проіснував практично в незмінному вигляді до 1971 року. У будівлі була проведена подальша реконструкція, і зараз в ньому розміщується адміністрація станції Житомир.

Фото: foto.zt.ua

Поділитись

Новини по темі: