З 1 липня 2023 року тролейбуси Житомира працюватимуть без кондукторів. Розрахунок готівкою проводитимуть лише водії.
Про це повідомив директор житомирського ТТУ Сергій Лазарєв.
За його словами, кількість пасажирів, які розраховуються готівкою зменшилась до 30%, тому гострої потреби у наявності кондуктора в тролейбусі нема. Вінницьке ТТУ, до прикладу, вже успішно запровадило таку практику.
«Ми плануємо до першого липня провести скорочення, після чого кондукторів в комунальному транспорті більше вже не буде», — каже Сергій Лазарєв.
Що думають з цього приводу мешканці міста та самі працівники ТТУ поцікавились журналісти Журналу Житомира.
«Мені важко їхати і розраховувати людей. І я взагалі не розумію як під час воєнного стану можна звільняти людей. Це нонсенс», — каже водійка тролейбуса Лариса.
«Я залишусь без роботи. З Богунії тролейбус завжди їде повний. Я не можу пройти по салону. Як люди будуть пропихатися до водія, як він їх всіх буде розраховувати в годину пік, я не знаю», — ділиться кондукторка Тетяна.
«Бажано, щоб ще контролерів не було. Це непотрібні працівники», — каже Марія.
Люди, які користуються проїзними картками, не бачать особливої проблеми у відсутності кондуктора. На їх думку, комфортніше розрахуватись карткою.
Інші ж кажуть, що водій повинен дивитись за дорогою та контролювати безпеку поїздки, а не розраховувати людей за кермом.
«Не дуже добре відношусь до цього нововведення. Не зручно буде людям і водію. Пенсіонерам буде тяжко добиратись як до валідатора, так і до водія», — каже Геннадій.
Пані Ядвіга каже, що для водія гірше, що йому доведеться розраховувати людей і вести одночасно тролейбус.
«Мені з карткою дуже зручно, а водію тяжко буде в русі щось робити», — зазначає жінка.
Фото: Журнал Житомира
«Водію буде некомфортно вести тролейбус. Це може призвести до аварії. Потрібно щоб був кондуктор», — каже Тетяна.
Фото: Журнал Житомира
«З однієї сторони, це економія для ТТУ, не потрібно витрачати кошти на заробітні плати. З іншої сторони, водій не буде вже настільки зосередженим на дорозі. Проте, ми йдемо вперед, розвиваємось, тому все змінюється», — зазначає пані Лідія.
Фото: Журнал Житомира
Пасажирка тролейбусу Ольга каже, що до нововведення відноситься двояко. На її думку, кондукторів могло б не бути у тролейбусі, якби валідатори були розташовані по всьому салону транспорта, щоб до нього можна було зручно дістатись.
«За кордоном люди на вході роблять чек-ін, на виході — чек-аут, все автоматизовано. Якщо такий апарат в тролейбусі один, то звичайно це не зручно», — наголошує жінка.
«В годину пік в салоні дуже багато людей, валідатори зайняті, а відволікати водія не потрібно під час рух. Кондуктор потрібен хоча б в годину пік. Зараз військовий час, людям дуже важко знайти роботу, а нас всіх просто скорочують. Потрібно зараз йти назустріч людям, які працюють», — каже кондукторка Руслана.
«Коли кожен розплачується готівкою, показує посвідчення, створюється черга, то водій збивається з графіка. Поки бабуся залізла, поки дідусь вийшов, поки решту дали…Можна запізнитись на власні похорони», — каже Лариса.
Фото: Журнал Житомира
Придбати та поповнити транспортну картку можна онлайн на сайті transport.zt.ua. Там же міститься інформація про точки поповнення та купівлі карток.