Припарковані авто на тротуарах, проїзній частині, на клумбах та газонах, на дитячих та спортивних майданчиках. Майже в кожному дворі багатоповерхівок така картина. Ситуація обурює мешканців будинків, прибиральників, працівників спецслужб та й самих автовласників. Останні опинилися заручниками ситуації, бо претензії та обурення сипляться на них. Вирішення проблеми у міськраді називають “не на часі”.
Журнал Житомира вирішив з’ясувати як можна виправити ситуацію з парковками біля будинків на вдалих та не зовсім вдалих прикладах. А також дізнавались, яке бачення вирішення проблеми має міська влада.
Ініціатива та власним коштом
Поки багато багатоповерхівок старого зразка можуть тільки мріяти про підземний паркінг. Проблему із запаркованими тротуарами вирішують самі автовласники. Роблять це власними силами, коштом та ресурсом.
Такий приклад організованості та результату мають мешканці одного з будинків в районі Крошня.
Кажуть, що просто пощастило з територією біля будинку, яка не була в проєкті позначена ні майданчиком, ні іншим об’єктом комунальної власності. Ініціаторкою стала водійка, яка організувала сусідів-автовласників для облаштування паркінгу.
Фото: Журнал Житомира
Мешканка цього будинку Інна наголошує, що проблема дуже гостра. Адже таких будинків багато. І всі вони проектувались ще за мірками радянських стандартів - на один під’їзд дев’ятиповерхівки три паркомісця.
Звісно ж, щороку кількість автовласників зростає. А ось кількість місць для авто - незмінна, як і незмінна ситуація з альтернативними рішеннями.
“Ця ситуація запаркованих тротуарів, повірте, нікого не тішить. Авто припарковані на тротуарі, коли йде дощ, то калюжі на дорозі й пішоходам треба йти по воді, бо тротуари заставлені. Під’їхати спецслужбам теж часто проблематично. Ну і водіям немає іншої альтернативи, бо в районі стоянки далеко від будинків. Про центр міста я взагалі мовчу, там просто халепа. Пощастило нам з цією ділянкою біля будинку, яка була завжди з болотом. Ми влаштували толоку, розчистили, вирівняли, підсипали. Наймали техніку за власний кошт і своїми руками все робили. Частково вирішили своє наболіле питання, де паркуватись біля будинку й нікому при цьому не заважати. Надалі звісно треба ще облаштовувати це місце”, - каже ініціаторка Інна.
Фото: Журнал Житомира
Впорядкування майданчика вартувало понад 30 тисяч гривень. Проте такі парковки є підпільними по своїй суті, адже не мають жодного документального рішення. Найгірше, що вирішення питання законодавчо досі ніяк не врегульовано.
Фото: Журнал Житомира
Будинки без території
А ось будинки, де їхня територія примикає до доріг, можуть тільки мріяти про якісь умовні прибудинкові клаптики. Законодавчо жодне ОСББ не може володіти такими територіями. Це все закріплено за Житомирською міською радою.
Голова одного із ОСББ розповідає, що це плачевна історія, яка тягнеться багато років.
“Землі навіть не поділені між будинками, жодне ОСББ не може володіти цією територією. Тут навіть двірники сваряться, хто яку ділянку має прибирати. Я мовчу вже про паркування, коли з сусіднього будинку проколюють шини. А скоро будуть битися за паркомісця” - зазначає голова ОСББ, який не захотів називатися.
На його думку, заяви та претензії мешканців будинків не є цікавими для міської влади.
“Треба магазин чи ларьок, то території є, як парковку для людей, то зась. На звернення просто відписки”, - зазначає співрозмовник.
Як виправити проблему з дефіцитом паркомісць у Житомирі
У кварталах, де недостатньо паркувальних майданчиків, водії залишають свої автівки на тротуарах, зелених газонах, на смугах громадського транспорту та трамвайних коліях. Деякі навіть паркуються на території дитячих майданчиків. Це є порушенням Правил дорожнього руху, Правил благоустрою та становить небезпеку для інших учасників дорожнього руху.
Хаотичне нагромадження також і у дворах багатоквартирних будинків, особливо в районах, побудованих до 2000 року. Ці райони не розраховані на таку кількість машин.
Сучасні забудовники мають в обов’язковому порядку планувати доступний паркінг.
Фото: ілюстративне
Яке рішення мають в міській раді
Вирішення проблеми нестачі паркувальних майданчиків у місті шляхом будівництва різних типів паркінгів мало б бути передбачено Генеральним планом розвитку або ж Концепцією розвитку паркувального простору. Це - будівництво підземних та наземних багаторівневих паркінгів у житлових масивах та біля транспортних вузлів. Іншим варіантом було б зменшенням кількості автівок на дорогах та вдосконалення системи зручного громадського транспорту, що б розвантажило центральну частину міста. Такі глобальні підходи називає заступник Житомирського міського голови Олександр Шевчук.
“Фінансування нема. Не на часі, бо війна”, - відкоментував Олександр Шевчук.
Для усунення проблеми хаотичного паркування авто у дворах багатоквартирних будинків, то тут має включитися муніципалітет. В ідеалі необхідно розробити концепт. І в рамках цього – побудувати в спальних районах багаторівневі підземні паркінги, а де це можливо – підземні стоянки. Тут потрібно залучати приватних інвесторів. Водночас варто зобов’язати девелоперів передбачати у своїх проєктах паркінги неподалік нових житлових комплексів.
На звернення від Журналу Житомира у Житомирській міській раді повідомили, що всі плани та напрацювання, які були ще до повномасштабного вторгнення рф зупинено. Фінансувати ці проекти не будуть до кінця війни.
Фото: ЖМР