Реконструкція Головної каналізаційно-насосної станції Житомира дала суттєвий економічний ефект та дозволила оптимізувати роботу усього обладнання. Як повідомили у водоканалі, нові агрегати споживають на чверть менше електроенергії.
"З 1-го грудня цього року наша ГКНС працює винятково завдяки новому насосному обладнанню (через початок війни процес реконструкції насосної станції був призупинений, але наразі роботи знову відновлені) – трьох агрегатах, які перекачують усі стічні води міста на очисні споруди каналізації. Завдяки цій трансформації нам вдалося досягти суттєвої економії електроенергії: якщо старі насоси споживали 10200 кВт/год, нові – 7500 кВт/год, тобто загальна економія електроспоживання складає 26,5%", – інформує КП "Житомирводоканал".
Два допоміжні старі насоси, які брали участь у процесі транспортування стоків до 1-го грудня, – наразі виведено із експлуатації.
"Нові насоси працюють каскадним методом: у звичайному режимі працює один насос, якщо великий перелив – включається другий, якщо ще більше стоків надходить на станцію – включається третій. Зауважень щодо їх роботи поки що немає, вони працюють згідно з регламентом насосного обладнання. Замінене обладнання працює в автоматичному режимі. Старе обладнання працювало постійно: ми не могли виключати 630-кіловатний двигун, а потім його знову включати – це заборонено правилами, адже може виникнути пожежа. А нові насоси виключаються, коли немає необхідності в їх роботі, і включаються тоді, коли піднімається рівень стічних вод у резервуарах. Те саме з решітками: раніше їх змушений був постійно чистити оператор решіток, наразі – вони працюють повністю автоматично", – розповідає начальник цеху каналізаційних насосних станцій Олександр Рудницький.
На початку нового року розпочнеться процес реконструкції правої сторони ГКНС.
"Після свят ми почнемо чистку резервуарів, демонтаж старих насосів, прокладання нового всмоктуючого трубопроводу, заміна решіток на механізовані та монтаж іще трьох насосних агрегатів. До кінця наступного року плануємо завершити усі роботи", – розповідає директор підприємства Роман Ілик.
Нагадаємо, реконструкція ГКНС відбувається за рахунок грантових коштів, виділених урядом Словенії. Процес реконструкції супроводжувала хвиля аварій.