Колишній заступник мера Житомира Дмитро Ткачук впевнений, що в умовах епідемії також треба скасувати роботу громадського транспорту. Про це він 16 березня розповів на своїй Facebook-сторінці. За його словами, є дві основні причини для скасування роботи громадського транспорту: медична та економічна.
"На сьогодні, громадський транспорт є найбільшим місцем скупчення людей, а в умовах епідемії стає основним місцем рознесення вірусу! Є дві причини ПОВНІСТЮ скасувати роботу громадського транспорту в місті. 1. Медична. Заходи карантину покликані мінімізувати контакти між людьми, щоб знизити хвилю поширення вірусу і різкого зростання кількості хворих. Найбільше таких контактів зараз не в нічних клубах і кафе, а саме в громадському транспорті. Громадський транспорт пришвидшує розвиток епідемії в геометричній прогресії. Основним контингентом пасажирів в громадському транспорті зараз є люди старшого віку, саме вони в найвищій групі ризику", – зазначає колишній заступник міського голови.
Ткачук наголошує, що заходи з дезінфекції не дають 100% безпеки, а підхопити пенсіонерам вірус в тролейбусі на сьогодні набагато ймовірніше, ніж в поліклініці.
"2. Економічна. Пасажиропотік в громадському транспорті ВЖЕ впав на 30%. Це лише на 3-й день карантину. Після чергової хвилі заходів по закриттю закладів і підприємств доцільність в пересуванні для мешканців ще більше впаде, а паніка її мінімізує. Скорочення кількості транспорту, особливо в таких умовах оберненопропорційно впливатиме на дохідність. Тобто зменшивши випуск тролейбусів вдвічі їх виручка впаде більш ніж на 70-80%. Майже такою буде ситуація і у приватних перевізників. Для тих, хто може вбачати в цьому якусь зраду чи гру на чиюсь користь. Комунальне підприємство дотується більш ніж на 2/3 і з таким критичним падінням пасажиропотоку для бюджету є вигіднішим призупинити роботу тролейбусів і трамваїв. Переконаний, що якщо така динаміка збережеться, то приватних перевізників не доведеться змушувати, а вони й самі зупиняться, бо швидше рахують свої гроші і вже скоротили випуск транспорту", – запевняє Ткачук.
"Місто Житомир не мегаполіс і його протяжність на десятки кілометрів. Продуктові магазини і аптеки є майже в кожному кварталі, а тим кому все ж доведеться пересуватись до/з місць роботи набагато краще (і для себе і для оточуючих) пройтися пішки", – резюмував Дмитро Ткачук.