За його словами, в транспортній сфері Житомира закладено принцип розмежування функцій надання транспортних послуг (які, зокрема, надає ТТУ) та процесу обліку і збору оплати за проїзд (чим частково займається КП “Житомиртранспорт”).
Возить - ТТУ, рахує і контролює - Житомиртранспорт
Задача перших надати транспортну послугу, завдання других, щоб люди платили за проїзд і всі кошти були підконтрольні. Електронний квиток, безготівкова форма оплати та АСООП не самоціль, а лише інструменти в цій системі.
Як це реалізовано?
Між комунальними підприємствами Трамвайно тролейбусне управління (ТТУ) та Житомирстранспорт (ЖТ) є 2 договори про співпрацю:
- Договір про обслуговування АСОП;
- Договір комісії за реалізацію еКвитків.
Згідно першого договору КП “Житомиртранспорт” здійснює: обслуговування обладнання (валідаторів, сервера), конфігурування та системну підтримку системи, облік виручки та формування звітів, заміну паперу, та ін, а КП ТТУ сплачує за цю роботу ~76 тис грн. ( = кількість валідаторів * вартість обслуговування одиниці).
На даний момент по цьому договору обслуговується 110 стаціонарних та 180 мобільних валідаторів.
Згідно другого договору КП “Житомиртранспорт” здійснює емісію і продаж транспортних карт, організовує мережу поповнення еКвитків (роботу точок поповнення, іBoх-ів, мобільного додатку, SMSоплату, сайту та ін), проводить кампанії з інформування пасажирів про функції та зміни в формах оплати проїзду, збирає виручку від продажів еКвитків та отримує за це все від КП “ТТУ” комісію у розмірі 5% від сум продажів. Виручка від реалізації безготівкових квитків складає близько 400 тис.грн на місяць, а сума комісії в відповідно становить 15-20 тис.грн.
Тобто один договір на технічну підтримку системи, інший - на побудову мережі дистрибуції еКвитків. По договору обслуговування сума є фіксованою, адже обсяги роботи щомісяця є типовими. По договору комісії відсоток, який якраз покликаний мотивувати підприємство працювати ефективніше в напрямку популяризації безготівкових форм оплати.
З приходом на посаду начальника ТТУ Євген Демчик припинив оплати за виконані роботи по договору обслуговування і з жовтня 2018р. почала утворюватись заборгованість, яка більш ніж за півроку склала понад 0,5 млн. грн. При цьому послуги від КП Житомиртранспорт щомісяця надавались в повному обсязі, інакше б безготівкова форма оплати в трамваях та тролейбусах просто не працювала.
Після припинення оплат від КП “ЖТТУ”, КП “Житомиртранспорт” почало перераховувати кошти на ТТУ не в повному обсязі. Сума різниці, яка не перераховувалась дорівнювала сумі зобовязань по договору обслуговування, так як утримання системи потребувало фінансування (оплати праці робітників та оплати послуг).
Графік розрахунків між підприємствами зображено на малюнку.
Стан взаєморозрахунків показує, що сукупно по обох договорах підприємства боргують один одному практично однакову суму коштів. На даний час є навіть невелика переплати з боку КП “Житомиртранспорт”.
Тому всі гучні заяви з боку таваріщя Демчика, накручування колективу і громадськості, спроба вигадати ворога для ТТУ є нічим іншим, як банальною маніпуляцією і цироковою постановкою (мабуть це єдине в чому він дійсно майстер).
Демчик не зацікавлений в безготівкових розрахунках, бо тоді облік виручки і кількості пасажирів відбувається прозоро і не дає можливості для маніпуляцій. Він абсолютно не зацікавлений, щоб функцію обліку здійснювало інше КП (якби воно не називалось), бо тоді він втрачає можливість впливу на показники та маніпулювати ними.
Задача ТТУ забезпечити містян транспортом і якісними послугами з перевезення, натомість бажання Євгена Демчика, на жаль, сильно тяжіє в сторону необлікованого кешу та непрозорих операцій, тому всі хто стояли на цьому шляху, ставали “прокладками”, “присосками” і “рейдерами”.
"На ТТУ зараз лише одна основна прокладка і вона знаходиться між кермом і кріслом Volkswagen Touareg" - підсумував Ткачук.