За словами представників ЄБРР, Житомир продемонстрував бажання втілювати в життя транспортну реформу і розширювати мережу пасажирських перевезень. Саме це бажання розвитку і стало вирішальним фактором при ухваленні рішення про виділення гранту в розмірі 2 мільйонів євро.
«Коли ЄБРР надає позику, є ряд умов, які передбачені для проведення реформ. Тому, якщо місто звертається до нас, наприклад, коли вони хочуть лише придбати тролейбуси, ми не розцінюємо такі міста повноцінними партнерами ЄБРР. Ми працюємо з містами і місцевими транспортними компаніями лише тоді, коли розуміємо, що вони дійсно хочуть змін, які можливо досягти за допомогою позики. ЄБРР сприяє покращенню транспортних послуг. На додаток до забезпечення фінансуванням на покупку тролейбусів, наша позика дає можливість технічного супроводу для підтримки компанії, яка має план розвитку і розширить можливості громадського транспорту. Але вирішальним фактором для нас стало саме бажання вдосконалювати та розвивати транспортну мережу вашого міста», - сказала представниця ЄБРР Сюзан Гьоранссон.
Ці немалі, за українськими мірками кошти, будуть спрямовані на будівництво нових тролейбусних ліній, а також на закупівлю нового обладнання для обслуговування транспортних засобів. Нові лінії планують побудувати на Мальованку та до приміського села Глибочиця.
«Це - технічний компонент і в тому числі обладнання, щоб ці тролейбуси, які до нас надійдуть, далі зберігались і підтримувались в належному стані. Це і сучасна автомийка, і додаткове обладнання по обслуговуванню цих тролейбусів. Інший компонент по грантовій складовій - це будівництво нових тролейбусних ліній. Ми поки що дали два пріоритети: це мікрорайон Мальованка і Київське шосе до Глибочиці. Я вже казав раніше, що ми зможемо збільшити кількість ліній, які будуть будуватись. Коли надійдуть кошти? Коли ми будемо готові. Після нетривалої роботи консультантів такий елемент, як автоматична мийка для тролейбусів (це одне із найпростіших завдань), вже можна буде реалізовувати. Всі інші проєкти, а це і будівництво лінії, їх проєкти, експертизи — потребують деякого часу. Після цієї презентації, ми з консультантами відпрацюємо графік. І після цього напрацювання ми готові будемо його презентувати», - сказав Житомирський міський голова Сергій Сухомлин.
Під час спілкування із представниками ЄБРР міська влада та виконувач обов'язки начальника ЖТТУ Максим Манухін запевнили іноземних партнерів, що розвиток та вдосконалення міської мережі пасажирських перевезень — це один із пріоритетів муніципалітету, який планомірно реалізується в Житомирі вже впродовж кількох років.
Нагадаємо, 14 червня 2019 року мер Сергій Сухомлин та заступник директора ЄБРР в Україні Денис Гайовий підписали гарантійну угоду по кредиту, за рахунок якого Житомир зможе придбати 50 нових тролейбусів. Кредит від Європейського банку реконструкції та розвитку в розмірі 12 мільйонів євро:
- 10 млн євро – кредит на придбання тролейбусів,
- 2 млн євро – безповоротна фінансова допомога (грант) на будівництво нових тролейбусних ліній.
Як повідомлялось:
- 19 липня 2019 року мер Житомира на своїй сторінці у Facebook заявив, що «через раптову хворобу директора ТТУ» довелося відкласти підписання угоди з ЄБРР щодо отримання 2 млн євро грантових коштів
- 23 липня мер підписав розпорядження про проведення службового розслідування та відсторонення від посади на час розслідування начальника ТТУ Євгенія Демчика
- 26 липня до адмінприміщення житомирського ТТУ на вул.Вітрука, 11 викликали поліцію через конфлікт на підприємстві: Євгеній Демчик, перебуваючи на лікарняному, призначив в.о. начальника свого заступника Володимира Малика й той відмовлявся передати печатку та Статут підприємства новому іншому заступнику Максиму Манухіну, якого мер своїм розпорядженням призначив в.о. керівника на час відсторонення Демчика.