Минула доба з моменту масштабного збою «Київстар» через хакерську атаку. Компанія розглядає декілька сценаріїв відновлення звʼязку.
Про це в інтервʼю Forbes розповів президент компанії Олександр Комаров.
«Це найважче питання сьогодні, тому що я не хочу цим спекулювати. У нас є декілька сценаріїв. Базовий і він же оптимістичний, що ми почнемо відновлювати сервіси клієнтів. Ми вже частково відновили фіксований Інтернет для нашої бази Інтернету для дому. Крок за кроком, що ми найближчим часом відновимо сервіси для всієї клієнтської бази фіксованого Інтернету», — зазначає Комаров.
Ситуація з послугами мобільного звʼязку дещо важча. Президент компанії сподівається, що вже сьогодні, 13 грудня, вдасться почати відновлювати сервіс.
«Але є дуже великий рівень невизначеності. Ви відновлюєте працеспроможність якоїсь системи і у вас починають вилазити нові проблеми. Тоді вам потрібно перевірити всю цю систему, щоб у ній не залишилося ворожого софту або умовних бекдорів, що залишила ця атака, яка залишає незахищений периметр», — пояснює Олександр Комаров.
Відновлення — це складний ітераційний процес, адже будь-які підключення до мережі роблять не автоматично, а вручну через відповідну перевірку, зазначає Комаров.
Президент компанії каже, що вони сподіваються на краще, але не можуть нічого обіцяти.
Також СБУ повідомляє, що допомагає оператору відновити роботу мережі.
«Цифровій інфраструктурі «Київстару» було завдано критичних уражень, тому відновлення всіх послуг із дотриманням необхідних протоколів безпеки вимагає часу» - СБУ.