АТ «Житомиргаз» здійснює розподіл (доставку) природного газу газорозподільними мережами в Житомирі та області. У найгострішу фазу повномасштабної війни організація не припинила обслуговування користувачів. Більше того, Житомиргазу вдалося зберегти злагоджену роботу. Також компанія впродовж багатьох років займається волонтерською діяльністю, а з початком повномасштабного вторгнення газовики посилили допомогу військовим.
Журнал Житомира поспілкувався із технічним директором АТ «Житомиргаз» Сергієм Колесником та дізнався більше про особливості роботи організації у воєнний час.
Фото: Житомиргаз
Звичайно, перші дні повномасштабного вторгнення усі перебували в стані шоку. Проте, вже за перші години підприємство проаналізувало ситуацію і працівники склали план роботи на випадок найгіршого розвитку подій. За словами пана Сергія, у більшості працівників навіть не було думок покидати місто, оскільки вони виконують дуже відповідальну роботу, та ще й у розпал опалювального сезону.
Фото: Житомиргаз
«Прогнозуючи можливі проблеми зі звʼязком та електроенергією, ми розробили план заходів на випадок надзвичайної ситуації», — ділиться Сергій Колесник.
Від плетіння сіток до придбання БПЛА: волонтерська діяльність організації
Сергій Колесник зізнається, що допомога військовим підрозділам не припинялась з 2014 року. З моменту повномасштабного вторгнення на запит військових Житомиргаз передав необхідну кількість автомобілів та спецтехніки на потреби ЗСУ.
«Передали автомобілі, засоби звʼязку, паливо, військовий одяг. За 2022 рік загальна допомога, яку надав колектив АТ, складає більше 3 млн грн. Допомоги багато не буває. Головне, щоб це відбувалось адресно», — зазначає технічний директор АТ «Житомиргаз».
З перших же днів великої війни майстри, слюсарі та інші працівники хотіли допомагати та бути корисними у протистоянні ворогові. Компанія стала активно долучатись до волонтерської діяльності. Працівники готували їжу для військових на блокпостах, будували захисні укріплення, плели сітки, здавали кров.
Фото: Житомиргаз
Далі компанія почала надавати системну допомогу: купували військовим форму, автівки, спеціалізовану оптику, прилади нічного бачення. Відправляла компанія і таке оснащення, як ноутбуки та телефони військовим в гарячих точках. «Житомиргаз» долучився до співпраці з іншими газорозподільними компаніями для закупівлі бойового БПЛА.
До 14 жовтня газовики взяли участь у всеукраїнській акції «Зігріймо наших», яку проводили газорозподільні компанії, що працюють під брендом РГК. Для цього на українських заводах RGCProduction виготовили більше 600 буржуйок, які передали мобілізованим колегам та іншим військовим, які цього потребували.
Фото: Житомиргаз
Також компанія звернулась до шкільних закладів із проханням створити листівки для військових. За словами працівників, вони отримали тисячі листівок з вітаннями до різних свят та найкращими побажаннями захисникам. Дитячі малюнки разом із майже півсотнею буржуйок отримали захисники від Житомиргазу на сході та півночі країни. Назад хлопці відправляли розписані та розмальовані прапори на знак вдячності та солідарності.
Фото: Житомиргаз
На початку 2023 року працівники АТ «Житомиргаз» здали 15 літрів крові до Житомирського обласного центру крові в рамках корпоративної донорської програми компанії. Певна частина робітників має рідкісні групи крові і вони свідомо стають донорами на постійній основі.
«Ми розуміємо, що потрібно зробити все, аби цей жах якнайшвидше закінчився», — кажуть працівники.
Ремонт труби під градами та зустріч з БТР
«Газотранспортна система сама по собі є обʼєктом підвищеної небезпеки. На першому плані в нас завжди аварійно-диспетчерська служба. Перші дні в Житомирі були прильоти, масштабні пожежі, а аварійці потрібно було виїжджати працювати в ті райони. Була певна розгубленість, але люди, опанувавши себе, проводили свою роботу», — розповідає Сергій Колесник.
Головним завданням колектив вважає відновлення пошкодженої інфраструктури.
Північ Житомирської області найбільше постраждала від російської агресії — певні території були окуповані, інші знаходились під постійним обстрілом. Працівникам Житомиргазу доводилось виконувати ремонтні роботи під обстрілами та навіть ризиком зустрітися з ворогом віч-на-віч.
Фото: Житомиргаз
Народицька громада була найскладнішою ділянкою. Там працівникам доводилось працювати під обстрілами та загрозою авіаударів. Одного разу під час виконання завдань майстри побачили БТР і не розуміли кому він належить, адже села вже були окуповані на іншому березі річки.
«Поки вони працювали, поруч з ними гриміли гради, відбувались вибухи, тряслась земля. Проте, вони розуміли, що роботу потрібно виконати», — згадує технічний директор.
Активну участь компанія приймала у відновленні будівель, що постраждали внаслідок авіаудару на Богунії, а також допомогла військовим об’єктам полагодити пошкоджені будівлі, перекрити дах та встановити вікна.
Доводилось також працівникам Житомиргазу допомагати іншим регіонам. Було сформовано 5 бригад, які працювали у Гостомелі Київської області…Перші дні було дуже складно: вулиці усипані гільзами та технікою, територія замінована, працівники навіть знаходили тіла вбитих людей. Майстри відновлювали систему газопостачання, випробовували її та виконували підключення газу до домівок мешканців. Дуже дивувало працівників, що люди, які перебували в окупації, тривалий час не їли, не мали звʼязку, води, світла, пропонували майстрам свою допомогу.
Фото: Житомиргаз
Також житомирські газовики після деокупації Херсону відправили повністю укомплектований автомобіль до міста. Машина і досі працює на території Херсонської області.
Вплив війни на робочі процеси та колектив
До війни діяльність організації була прогнозованою. Після нападу росіян на Україну, обстрілів та окупації, стало важко передбачити, яким буде наступний день. Врятували ситуацію досвідчені працівники та сучасні рішення у газорозподілі. За 5 років до повномасштабного вторгнення РГК переорієнтувалась на європейські технології.
«За останні три роки був пік співпраці з європейськими колегами: ми міняли газорегулююче обладнання, закупили матеріали, оптимізували систему. І під час воєнних подій ці технології показали себе з найкращої сторони. Це дало нам змогу утриматись на плаву», — підкреслює технічний директор Сергій Колесник.
За 2022 рік було виконано 96% запланованих робіт. Компанія закупила новітнє європейське обладнання (Pietro Fiorentini, Tartarini). Завдяки такому оснащенню вдається створювати достатній тиск подачі газу для усіх категорій споживачів. Наразі Житомиргаз має автоматизовану лабораторію діагностики газорозподільних мереж з сучасним обладнанням французької компанії. За словами Сергія Колесника, таке обладнання суттєво спрощує процес пошуку пошкоджень та виконання ремонтних робіт.
Фото: Житомиргаз
У працівників зросла ступінь відповідальності. Сергій Володимирович вважає, що робітники стали більш толерантними один до одного, стали більше підтримувати та допомагати один одному. А ще за словами технічного директора, газовики відчули колосальну підтримку від споживачів. Адже навіть у страшні та скрутні часи війни люди розуміють, що розрахунки за доставку газу – це запорука стабільності послуги та можливість створити запас матеріалів та розхідників для критичних ситуацій. Саме це дає можливість працівникам компанії критичної інфраструктури продовжувати забезпечувати кожного споживача життєво необхідним енергоресурсом, натомість клієнти компанії мають газ у своїх домівках 24/7.