Міністерство охорони здоров’я України повідомляє громадян, як не мають на даний момент можливості пройти обстеження та оформити направлення на МСЕК, повинні виконати це не пізніше шести місяців після припинення дії воєнного стану в країні.
Про це повідомляється прес-службою МОЗ.
«Всі виплати та відповідні пільги зберігаються за особою до закінчення строку проходження повторного огляду. Важливо, що протягом дії воєнного стану та шести місяців після його припинення/скасування (відповідно до постанови Уряду № 225) українці мають право звертатися до медико-соціальної експертної комісії (МСЕК) для встановлення інвалідності заочно та незалежно від місця проживання чи перебування. Тобто, якщо людина не має можливості прибути до МСЕК, комісія може приймати рішення про встановлення інвалідності заочно на підставі направлення закладу охорони здоров’я», – зазначається у повідомленні.
Згідно з законом медико-соціальна експертиза по встановленню групи інвалідності повинна проводитись по отриманню направлення від лікувального закладу, де пацієнту було проведено діагностику, лікування та реабілітацію. Таке направлення повинно містити інформацію про стійке порушення функцій організму, що стали наслідком захворювання, травми, вродженими вадами і так далі. Сімейний лікар чи медичний спеціаліст, за допомогою до якого звернувся пацієнт, при необхідності зобов’язаний оформити направлення МСЕК. Варто зазначити, що для виконання такого процесу пацієнт не повинен укладати договір з лікуючим лікарем. Лікар не має законних підстав для вимагання укладання декларації.
Як відновити медичні документи, втрачені під час війни
Багато українців втратили свої домівки, вимушені були покинути рідні міста та селища через російську агресію на території України. Це могло стати причиною втрати документів, включаючи і медичні. Постає питання їх відновлення. Є декілька варіантів його вирішення:
- Потрібно звернутись до лікуючого лікаря, який має змогу відновити такі документи, як результати обстежень, дані про стаціонарні і оперативні втручання, лікування та реабілітаційні рекомендації лікарів. При неможливості зв’язатись зі своїм лікуючим лікарем, варто звернутись до будь-якого іншого спеціаліста цієї ланки;
- Скористатися допомогою соціальної служби. Працівники органів соціального захисту мають доступ до даних осіб з інвалідністю, що дозволяє зробити витяг необхідних документів;
- Звернутись до медико-соціальної експертної комісії. Така організація допоможе відновити довідки МСЕК та організує проходження комісії в разі необхідності.
«Важливо, що всі вимушено переселені особи оглядаються комісіями екстериторіально, тобто за місцем перебування особи. Усі медико-соціальні експертні комісії на підконтрольній Україні території працюють у штатному режимі й спільно з органами соціального захисту допомагають усім внутрішньо переміщеним особам у відновленні та отриманні втрачених документів», – підкреслює МОЗ.