2 жовтня, 2024
Ми в соцмережах
  • Головна
  • Суспільство
  • Підлітковий бізнес на секондах у Житомирі: ламають руки та бʼють носи заради брендів

Підлітковий бізнес на секондах у Житомирі: ламають руки та бʼють носи заради брендів

  • Фото: znaj.ua
  • 5 вересня, 2023 18:00

День завозу у секонд-хенді нерідко перетворюється на стихійний потік покупців, які з руйнівною силою вриваються до магазину у пошуках найкращих речей за низькою ціною. Велика кількість серед них прийшли не просто придбати гарну річ для себе чи своєї родини – вони тут заради заробітку.

Популярним видом заробітку серед школярів та студентів є перепродаж одягу із секонд-хендів. Юні хлопці та дівчата скуповують брендові речі у вінтажних магазинах та реалізують їх серед своїх знайомих чи за допомогою мережі.

Один із таких бізнесменів погодився анонімно розповісти Журналу Житомира про підводні камені цієї діяльності.


Фото: соціальні мережі

Як хлопець почав перепродавати вживані речі

Максим почав відвідувати секонд-хенди у підлітковому віці, коли йому було 14 років. Спершу хлопець не мав на меті заробляти кошти на перепродажі одягу.

«Батьки не завжди могли дозволити купити дорожчі речі. Друзі мені розповіли, що знайти прикольні брендові речі можна на секонді. Так я й почав ходити. Купував речі для себе, інколи перепродавав знайомим, якщо їм щось подобалось», — розповідає Максим. 

Коли хлопець зрозумів, що продаж вживаних речей може стати прибутковою справою, почав реалізувати їх на платформах онлайн оголошень, створив сторінку в соціальній мережі.

Деякі підлітки співпрацюють, утворюючи один магазин. Дехто працює на замовника, який скуповує ці речі онлайн та перепродає потім ще дорожче.

Найпопулярніші тренди та найдорожчі знахідки

Актуальні тренди дізнатись в сучасному світі не так важко. Підлітки надихаються сторінками популярних людей в соціальних мережах, відомими журналами, користуються інформацією на міжнародних онлайн майданчиках.

Серед брендів сьогодні найбільшою популярністю користується Stone Island, CP Company, Arc`teryx. Не втрачає свою популярність North Face.

«Завжди актуальні Nike, Adidas та інші спортивні бренди», — зазначає Максим.

Найдорожчою знахідкою Максима в секонді стали кросівки Adidas, справжня ціна яких на той момент складала 900$. Зізнається, що натрапити на такі речі вдається не так часто.

«Речі вартістю більше 1000 євро я точно не знаходив, хоча багатьом хлопцям вдавалось знаходити рідкісні і цінні речі», — ділиться Максим.

Хлопець розповідає, що кілька років тому в речах можна було знаходити іноземні монети чи купюри. Так, один з його друзів знайшов у підкладці старого гаманця фунти. Доклавши кілька тисяч гривень, йому вдалось придбати айфон.

Найважче знаходити якісне та популярне взуття, сумки та ремені.


Фото: Unsplash

За скільки та де вдається продавати вінтажні речі

Максим зазначає, що не завжди і не всі речі вдається продати вигідно. Ціна деяких речей зростає на 1000 гривень, а інші вдається продати лише на 50 гривень дорожче.

«Ціна залежить від розміру, стану та навіть кольору. Є більш рідкісні кольори, які вище цінуються», — каже Максим. 

Куплені в секонд-хенді речі молодь перепродає в інтернеті за допомогою різних платформ, соціальних мереж та месенджерів. Вигідно продавати речі на міжнародних платформах, тому що там є змога встановити вищу ціну. Інколи речі вдається продати знайомим.

Це не так просто, як може здатись, на перший погляд

Після розмови з Максимом стає зрозуміло, що заробіток на перепродажі вживаного одягу та взуття не такий простий. Спочатку доводиться відшукати гарні речі, що вдається далеко не завжди.

«Це своєрідна лотерея. Не завжди навіть у день завозу можна знайти хороші речі, які продадуться за високою ціною», — каже він.

Хлопець зазначає, що в Житомирі здійснюється в середньому по два завози в день у різних секондах. Для збору речей доводиться витратити 2-3 години. Та на цьому робота не закінчується.


Фото: Unsplash

«Далі речі треба почистити, деякі з них потребують фарбування, зашивання, накладання латок тощо. Час, витрачений на це, залежить від кількості речей», — каже Максим.

«Конкуренція дуже велика і вона зростає з кожним роком», — зізнається Максим.

Хлопець зазначає, що вік «секондових бізнесменів» зменшується. В черзі на завоз сьогодні можна помітити і десятирічних дітей, тому що справа доволі сильно популяризується в соціальних мережах, а діти бажають мати більше кишенькових грошей та користуватись популярністю.

 


Фото: соціальні мережі

«Раніше навіть в останні дні лишалось багато речей, вони нікому не потрібні були. Зараз же у перші дні можуть взяти речі, які раніше не брали в останні», — каже Максим.

Говорячи про заробіток на секондах, люди не враховують того, що нерідко речі із секонд-хенду потрібно привести до ладу. Це не завжди вдається. Також потрібно шукати відповідні розміри, моделі, кольори.

Ще однією проблемою є те, що не завжди все куплене продається.

«Вдома може лишати ціла фура речей які ніхто не купує», — каже Максим.

Максим каже, що не бачить розвитку у цій справі. Її можна розглядати лише як підробіток, але не справу життя, тому що рости немає куди.

Травмування та бійки під час закупів

Інколи підлітки потрапляють у небезпечні ситуації під час закупів одягу. Найчастіше причиною травмування стають величезні скупчення людей перед відкриттям магазину у день завозу.

«Одного разу в мене застрягла рука в дверях і я її ледь не зламав. Раніше постійно билось скло в секондах. Мій друг не раз бив руку об скло. Декілька разів я падав на спину і на коліна. Особливо часто падають люди зимою коли багато людей», — ділиться Максим.

Інколи між покупцями стаються конфлікти. Одного разу на очах у Максима побились хлопці, не поділивши кофту. В результаті одному з них зашивали та вправляли ніс.


Ставлення батьків до бізнесу на секондах

«Моя мама спочатку дуже негативно ставилась до такої діяльнсоті. Казала, щоб я не ніс ці речі додому. А потім вона побачила шовкову хустинку Dior і вже краще стала відноситись», — з усмішкою каже Максим.

Журналісти ЖЖ запитали, наскільки для нього був корисним досвід перепродажу речей, на що Максим відповів:

«Краще б я цей час витратив на вивчення англійської мови».


Продаж вінтажних речей стає цікавим досвідом для багатьох підлітків. Це чудова змога заробити додаткові кошти, проте з часом такий бізнес почав знищувати першочергову ідею секонд-хендів: доступні речі для населення. Як зазначив Максим, конкуренція у бізнесі велика, кількість тих, хто перепродає речі, весь час збільшується, що значно зменшує можливість людей просто придбати гарні речі за вигідною ціною для себе.


Фото: Unsplash

Поділитись

Новини по темі: