10 жовтня, 2024
Ми в соцмережах
  • Головна
  • Суспільство
  • Панацея та покарання для дрифтерів: спорт чи розвага “заносів” на дорогах Житомира та області

Панацея та покарання для дрифтерів: спорт чи розвага “заносів” на дорогах Житомира та області

  • Фото: ілюстративне
  • 17 вересня, 2023 16:27

Останнім часом вечірній дрифт у Житомирі майже зник. Останній випадок керованого занесення на дорозі було влітку на автодорозі Виступовичі — Житомир — Могилів-Подільський, патрульні тоді затримали п’яного водія, який своїми діями хотів вразити кохану. Ще один гучний скандал розгорівся в центрі Коростеня, де на постійній основі збираються під вікнами будинків дрифтери.

Журнал Житомира запитав в офіційного представника BMW club Житомир, чи можна загалом вирішити проблему з “дрифтерами”, яке ставлення до законопроєкту про збільшення штрафів та позбавлення права керувати за такі дії, та як загалом реагувати на вечірній дрифт на трасах та вулицях населених пунктів.

Загалом коментуючи тему дрифту в Житомирі, на переконання організації, якби було відведене для цього місце — це б все одно не вирішило повністю ситуацію із водіями, які влаштовують кероване занесення на дорогах. Водночас це б значно зменшило цю проблему.

 

Про дрифт як явище

 

Цю тему представник житомирського осередку називає “дуже старою” й відповіді на неї будуть ті самі.

Дрифт в Житомирі: чи поменшало його на вулицях міста і чому хизування плутають з професійним дрифтом? 

“Треба зауважити, що дрифту як такого у місті немає. Останні на щось схожі змагання відбувалась дуже давно. Також беручи до уваги події, які відбуваються в країні змагання наразі не проводяться. Чому хизування плутають з професійним дрифтом? – тому що це загальноприйнятий термін. Прийти на змагання людина не в змозі, але на дорогах загального користування випадки зносу автомобіля присутні частіше. Водночас професійний та відповідальний водій тисячу разів подумає за себе та інших перш ніж виконати небезпечний маневр і мінімізувати небезпеку оточуючим”, - наголошує співбесідник.

Також на його думку, потрібно пояснювати, хто і чому займається дрифтом, а негатив та обурення трапляються через мало поінформованість людей.

“Негатив та обурення скоріш за все можна почути від людей старшого віку, або тих для кого автомобіль – це лише засіб пересування. Аудиторія для кого це спосіб отримання емоцій або професійне заняття вважають інакше. Часи змінюються і дрифтинг у своєму дійсному розумінні дуже популярний вид автоспорту у багатьох країнах світу. Ба більше він включений у перелік автомобільних дисциплін, де під егідою Міжнародної Автомобільної Федерації (FIA) проводяться міжнародні змагання. Зацікавленість місцевого самоврядування у популяризації професійних змагань та тренувань повинні змінити загальну думку”, - констатує представник клубу.

 
 
 
 
 
Переглянути цей допис в Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Допис, поширений bmw_club_zt (@bmw_club_zt)

Відео: bmw_club_zt/ від 11 лютого 2022 року. 

Проблема з “дрифтерами” чи віришить її спеціальний майданчик для дрифт-драгу?

“Аналіз діяльності в сфері автоспорту в м. Житомир свідчить, що дана галузь знаходиться на етапі застою, а наявна інфраструктура не відповідає вимогам для можливості проведення на них яких-небудь змагань. Тому спеціальний майданчик – це прямий хід у вирішенні даного питання. Але варіант його будівництва з часів незалежності ніяк не вирішувався. Що казати, якщо стан дорожнього покриття більшості вулиць міста не відповідає задовільному стану? Водночас необхідно проводити регіональні програми по розвитку автоспорту, включити статтю на фінансування автоспорту області, дати можливість проводити тренування, створювати відповідні секції з автоспорту та курси контраварійної підготовки водіїв. Якщо з’явиться постійне місце для дрифтингу – його прояви у самому місті значно зменшаться”.

Чи існує панацея для вечірніх дрифтів на вулицях міста? 

“Єдина панацея – це спеціально відведене місце на якому ніхто нікому не буде заважати або закриті ділянки дороги. Автомобільна культура дрифтингу має місце на існування, як прояв соціальної активності у правильному її розумінні і це цілком можливо створити”, - підсумовує співрозмовник.

Відео: останні змагання з дрифту в Житомирі, 8 років тому.

 

Про збільшення відповідальності за дрифт

 

У серпні 2023 року в парламент подали законопроєкт із пропозиціями щодо внесення змін у статтю 122 Кодексу України про адмінправопорушення, аби визначити поняття дрифтування та офіційно встановити відповідальність за навмисне кероване занесення транспортного засобу.

Перше таке порушення пропонують карати штрафом у 8,5 тисяч гривень, повторне протягом року — 17 тисяч штрафу та позбавлення права керування від шести місяців до року.

“Законопроект безумовно вплине на поведінку водіїв, але він потребує доопрацювання. По перше ситуації можуть бути різні, коли знос автомобіля – це єдиний випадок, щоб уникнути зіткнення або аварії особливо в слизьку погоду. По друге є поняття 4 статті 122 КУпАП про створення аварійної ситуації на дорозі, по якій на водія можливо накласти штраф за так званий «дрифт». Мета законопроекту повинна допомогти вирішити такі питання як побудова автодромів (гроші від штрафів наприклад можуть йти на побудову спеціальних місць), покращити поведінку водіїв на дорогах. Представники поліції повинні бути зацікавлені преш за все не в спробі спіймати порушника, а в тому щоб запобігати порушенням, проводити роз’яснювальні бесіди, пропонувати водію спробувати себе на спеціально відведених місцях і таке інше. Це все повинно покращити загальну ситуацію на дорогах та наблизити нас до стандартів ЄС куди направлена інтеграція нашої країни”.

Поділитись

Новини по темі: