Міська рада ухвалила Концепцію розвитку велосипедної інфраструктури, що передбачає створення безпечних, доступних та комфортних умов для велосипедистів.
Майже рік минув від дати передачі проєктною командою «Bike City Consulting» стратегічного документу – Концепції розвитку велосипедної інфраструктури громади Житомирській міській раді, депутатському корпусу, профільним управлінням. Стільки ж часу офіційно не могли затвердити.
Над концептуальним документом працювала робоча група з фахових спеціалістів, представників велоспільноти та громадськості. Він розроблявся за підтримки проєкту «Інтегрований розвиток міст в Україні ІІ», що виконується німецькою урядовою компанією Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH за фінансової підтримки Урядів Німеччини та Швейцарії. Проєкт є частиною Концепції інтегрованого розвитку Житомира до 2030 року та відповідає глобальним Цілям сталого розвитку ООН.
Основні цілі концепції:
- Сталий розвиток міст і спільнот. Створення доступної та сталої транспортної системи. Зниження впливу міста на довкілля.
- Розвиток стійкої інфраструктури.
- Здоров’я та благополуччя. Зменшення смертності та травматизму на дорогах. Зниження негативного впливу забруднення на здоров’я.
- План велосипедних маршрутів: Проєкт включає 42 маршрути з різною довжиною, що охоплюють як міські, так і міжміські сполучення.
Деякі основні маршрути:
Веломаршрути в межах міста:
1. Центральний (2,2 км)
2. Майдан Соборний — Майдан Перемоги (6,2 км)
3. Смоківка — Центр (7,5 км)
4. Смолянка — Вокзал (4,0 км)
5. Хінчанка — Центр (6,8 км)
6. Станишівський майдан — Центр (4,7 км)
7. Гідропарк — Центр (4,4 км)
8. Корбутівка — Центр (3,5 км)
9. Богунія — Рудня — Центр (5,6 км)
10. Богунія — Вокзал (7,7 км)
11. Соколова Гора — Центр (6,0 км)
12. Крошня — Центр (5,5 км)
13. Вокзал — Житній ринок (2,8 км)
14. вул. Вітрука — Стадіон «Полісся» (2,9 км)
15. Польова — Центр (3,3 км)
Повний перелік веломаршрутів дивіться у презентації.
Типи велодоріжок:
1. Односторонні велодоріжки — ширина 1,5 м, поза проїзною частиною.
2. Двосторонні велодоріжки — ширина 2,0 м.
3. Велопішохідні зони — мінімальна ширина 3,0 м.
4. Велосмуги у смугах громадського транспорту — ширина 1,5 м.
Додаткові рішення: велосипедні смітники, стримувальні огорожі (забезпечення безпеки на перетинах залізниць та автодоріг), лічильники трафіку (моніторинг кількості велокористувачів для оптимізації інфраструктури), прокат велосипедів та ЛПТ та ін.
Впровадження Концепції дасть такі результати:
- Доступність і безпека (у місті з’являться нові велодоріжки та парковки, включно з тими, що будуть облаштовані біля багатоповерхових будинків. Велосипедисти зможуть безпечно пересуватися завдяки сучасним паркінгам і продуманій інфраструктурі),
- Екологічний ефект (зменшиться кількість автомобілів на дорогах, що допоможе скоротити рівень забруднення повітря та ефективніше використовувати міський простір.),
- Здоров’я громади (розвиток велоінфраструктури мотивуватиме мешканців більше рухатися, що позитивно вплине на фізичне та психологічне здоров’я),
- Економіка та туризм (зросте інтерес до міста завдяки туристичним та рекреаційним веломаршрутам, що сприятиме економічному розвитку громади).
Реалізація цих змін зробить Житомир більш комфортним, екологічним і здоровим для життя
Концепція розрахована на тривалий час реалізації — до 2044 року. Однак вже сьогодні стратегічний документ має на меті залучити більше жителів до використання велосипедного транспорту та підвищити якість життя громади через екологічність, здоров’я та зручність пересування.
Детальніше читайте в презентації.
Вся Концепія міститься за посиланням.