12 жовтня, 2024
Ми в соцмережах

Чи купують житомиряни продукцію компаній-спонсорів російської агресії

  • Фото: slovoidilo.ua
  • 14 липня, 2023 18:30

Війна в Україні триває майже 10 років, повномасштабна агресія росії проти України – півтора року. Здавалося б, світ підтримує нас та допомагає чим може, проте і досі є світові компанії, які не виходять з російського ринку та продовжують спонсорувати вбивство українців.

НАЗК регулярно публікує списки компаній, які спонсорують російську війну.

Список спонсорів російської агресії

Цікавим є і той факт, що в Україні продовжують продавати товари компаній, що спонсорують війну. Таким чином, українці і самі долучаються до фінансової підтримки ворога.

До переліку спонсорів війни входять:

Procter&Gamble (P&G), які виробляють: Gillette, Fairy, Tide, Ariel, Lenor, Mr. Proper, Pampers, Always, Head & Shoulders, Pantene, Old Spice, Hugo Boss. Компанія сплачує податки в російський держбюджет і сприяє мобілізаційним заходам, – інформацію про це НАЗК надала Рада економічної безпеки України.


Фото: epravda.com.ua

Мережа продуктових гіпермаркетів Ашан. Від початку повномасштабного вторгнення російська дочірня компанія французького «Ашану» постачала товари російським військовим на окупованих українських територіях під виглядом «гуманітарної допомоги», а також допомагала з виконанням  мобілізаційних заходів в рф.


Фото: rau.ua

Metro Cash & Carry (мережа гіпермаркетів Метро). Ця компанія управляє газотранспортною системою, що транспортує російський газ до Центральної та Східної Європи. METRO в росії торгує «кувалдами Вагнера». Це той самий «атрибут» найманців з терористичної «ЧВК Вагнер», що набув умовної популярності в рф після публікацій жорстоких відео про начебто страту бійців ЧВК, які повернулися з українського полону.


Фото: ratelist.top

Buzzi Unicem (світовий виробник цементу). Компанія зараз входить до п’ятірки лідерів цементної промисловості в Росії, маючинайбільшу середню потужність цементного заводу в групі. Компанія також представлена і в Україні двома цементними заводами “Волинь-Цемент” та “Югцемент”, а також терміналами в Києві та Одесі. 

Компанія висловлює велику вдячність своїм мобілізованим співробітникам у російських соціальних мережах. Так, дочірня SLK Cement відправляла постачання російському артилерійському підрозділу, до складу якого входять співробітники Buzzi.


Фото: ubr.ua

Yves Rocher (Ів Роше). До російського бюджету у 2022 році російський філіал компанії “Ив Роше Восток” заплатила податків на суму близько 6 млн дол. США, тим самим профінансувавши вбивства українців руками окупантів.


Фото: zaxid.net

Raiffeisen банк. Окрім того, що після повномасштабного вторгнення рф в Україну банк продовжив працювати в росії, Raiffeisen ще й офіційно визнав так звані «ДНР» та «ЛНР».

Raiffeisen є одним з найважливіших фінансових каналів, в якому російські суб’єкти господарювання здійснюють операції в доларах і євро. Таким чином, банк отримує величезні прибутки, з яких потім фінансує бюджет країни-агресорки своїми податками.


Фото: Wikimapia

Xiaomi Corporation. Компанія не просто продовжила свою роботу в рф після повномасштабного вторгнення, але й досі залишається лідером з продажів смартфонів в державі-терористці. 


Фото: Unsplash/FitNish

OTP Bank. Окрім того, що банк продовжує активну діяльність в країні-агресорці, він також надає пільгові умови кредитування російським військовим.


Фото: 2pos.in.ua

Mondelez International, що продає в Україні: чипси Люкс, кава Carte Noire, Grand Mere, Jacobs, шоколад та печиво Milka, Toblerone, Cote d'Or, Корона, Oreo, TUC, Belvita, Ведмедик Барні, жувальна гумка Dirol і льодяники Halls. 

За підсумками воєнного 2022 року прибуток російського філіалу Mondelez International становив 339 млн доларів (+303% за рік), виручка - понад 1 млрд доларів (+38% за рік). Бюджет агресора компанія поповнила на понад 61 млн доларів податків, наголосили в НАЗК.


Фото: соціальні мережі

Zhejiang Geely Holding Group Co., Ltd, відома як Geely. Geely продовжує сплачувати податки до бюджету росії, активно підтримувати її економіку і, відповідно, спонсорувати агресію проти України. 


Фото: epravda.com.ua

Unilever: Domestos, Axe, Rexona, Dove, Calve, Cif, Rama, Brooke Bond, Crème Bonjour, CIF, Knorr, Sunsilk, Timotei, CLEAR, Чиста Лінія. У 2022 році на частку російського бізнесу припало 1,4% обороту Unilever і 2% її чистого прибутку, який в 2022 році зріс на 24,9% в порівнянні з 2021 і склав €8,03 млрд. Виручка компанії зросла до €60,1 млрд (+14,5%).


Фото: zn.ua

Bonduelle привітала з Новим роком учасників СВО, передавши 10 000 вітальних продуктових кошиків до яких було додано і листівку: "Повертайтесь з перемогою". Компанія не планує йти з російського ринку та продовжує сплачувати податки, збори та інші внески до російського бюджету, тим самим фінансуючи війну.


Фото: svidomi.in.ua

Чи купують житомиряни продукцію спонсорів війни

Журналістка ЖЖ запитала у містян чи моніторять вони списки брендів-спонсорів війни, та, чи купують їх продукцію.

«Я і моя родина однозначно не купуємо ці бренди. Відповідь однозначна – ми не підтримуємо агресора», – каже Ірина.


Фото: Журнал Житомира

«Ми моніторимо ці списки і не купуємо їх продукцію», – відповідає Наталія.


Фото: Журнал Житомира

«Спеціально не перевіряю, але в Тік-Тоці часто бачу відео з цими списками. Тому, коли дізнаюсь про ці бренди, то стараюсь їх продукцію не купувати. Якщо вони платять податки агресору, то чому ми маємо їх підтримувати», – каже Богдан.


Фото: Журнал Житомира

Юлія думає, що вона не купує товари виробників, що підтримують агресора. Жінку взагалі дивує чому ці бренди досі продаються в Україні.

«Та я навіть хліб «Житомирський» купую», – додає вона. 


Фото: Журнал Житомира

«Ми дивимось склад і країну виробника. В Житомирі ще дуже багато російської і білоруської продукції. Стараємось їх не купувати. Хотілося б щоб ці бренди якось позначались, люди одразу б розуміли що перед ними за продукт та хто його виробник», – каже Марина.


Фото: Журнал Житомира

Дехто з перехожих відверто зізнається, що не перевіряє виробників продукції, яку вони купують, та не цікавляться їх діяльністю.

Олександр каже, що також не перевіряє бренди, проте коли дізнається про їх діяльність, то відмовляється від покупки.

«Стараюсь перевіряти і не купувати товари брендів, які підтримують російську економіку», – каже Ліда.


Фото: Журнал Житомира

З опитування можна зробити висновок, що багато житомирян і справді не слідкують за списками НАЗК. Проте, якщо люди дізнаються про діяльність та підтримку росії певною компанією, вони охоче відмовляються від покупки. Можливо, і справді варто було ці товари якось позначати, як це було раніше із продукцією російських виробників.

Поділитись

Новини по темі: