27 грудня, 2024
Ми в соцмережах
  • Головна
  • Суспільство
  • Дистанційно тільки в «червоних» зонах: як відбуватиметься навчання з 1 вересня

Дистанційно тільки в «червоних» зонах: як відбуватиметься навчання з 1 вересня

  • 25 серпня, 2020 10:27
З 1 вересня в Україні планують відновити очне навчання у школах та інших закладах освіти, але – з серйозними обмеженнями. Нові правила навчання будуть «зав’язані» на карантинних зонах. 

Аби запобігти поширенню коронавірусної хвороби, Міністерство охорони здоров’я розробило тимчасові рекомендації щодо організації протиепідемічних заходів у закладах освіти.
 

Дистанційне навчання продовжиться лише у «червоних зонах»


Основні обмеження пов’язані із тим, до якої зони відноситься та чи інша область. Наприклад, Житомирщина від початку введення поділу перебуває у «зеленій» та «жовтій» зоні, в яких дозволено функціонування дитсадків, шкіл, університетів та інших закладів освіти.

Поділ може стосуватися не тільки областей, а й окремих районів та міст. Якщо ж у всьому регіоні або окремих його частинах відсоток заповненості ліжок у лікарнях, визначених під коронавірсну хворобу, перевищить 50%, ця територія потрапить у «жовту зону».

Якщо ж частка внеску території у загальний показник перевищення регіону складатиме 20-50%, вона потрапить у «помаранчеву зону». Тоді ще можна буде відвідувати заклади освіти, але обмеження стосуватиметься вищої освіти. Там можна буде збиратися групами лише до 20 осіб.

Відвідувати усі заклади освіти буде заборонено, якщо регіон, район або населений пункт матиме «червоний рівень» – при завантаженості понад 75% ліжок хворими. На сьогодні, таких обмежень у Житомирській області немає.


 

Персонал мають забезпечити масками на кожні три години


Якщо до 1 вересня ситуація не зміниться, Житомирщина має всі шанси на поновлення навчання не дистанційно. У такому разі школи, дитсадки, техучилища, університети тощо, мають дотримуватися рекомендацій МОЗ.

Керівники та медичний персонал закладів або відповідальна особа повинні контролювати дотримання таких правил і не допускати персонал, який потребує самоізоляції. Для цього потрібно виміряти температуру усіх, хто входить до закладу та перевіряти інші ознаки захворювання.

Увесь персонал має носити захисні маски або респіратори із розрахунку 1 маска на 3 години роботи. Таких засобів має вистачати на 5 робочих днів.

Також має бути організований безпечний збір та утилізація масок, рукавичок, серветок тощо, навчання працівник щодо правильного одягання, зняття та використання засобів індивідуального захисту. Наради, збори та інші масові заходи у закритих приміщеннях мають бути обмежені.
 

Різні перерви, модульне навчання та розділення зон для дітей різного віку


Керівники закладів освіти повинні розробити маршрути та графік допуску, які не допустять скупчення учнів. При цьому, батькам та іншим супроводжуючим входити у приміщення заборонено. Обмеження не стосується тих, хто супроводжує осіб з інвалідністю.

Перед початком занять вчителі мають опитати учнів щодо їх самопочуття та наявності симптомів респіраторної хвороби. Якщо у дитини виявлять такі ознаки, до приходу батьків, її ізолюють в спеціальному приміщенні.

Учні мають заходити у школу в масках або респіраторах, а також обробити руки антисептиком. Ходити по коридорах також можна лише в масці. Зняти маску дозволяється тільки під час заняття.

МОЗ рекомендує організувати уроки так, аби один клас проводив усі заняття в одному приміщенні протягом усього дня. Радять також застосувати модульний підхід до дисциплін (коли одне заняття триває не 45 хвилин, а 1,5 години з перервами кожні 45 або 30 хвилин).

У розкладі занять керівники мають передбачити можливість визначення різного часу початку та закінчення занять (перерв) для різних класів та груп. Заняття з окремих предметів можуть проводитися на відкритому повітрі.

У школах радять організувати двосторонній рух коридорами, аби виокремити зони переміщення для різних вікових категорій. Для цього можна використовувати запасні виходи.

У санітарних кімнатах має бути рідке мило, антисептичні засоби для рук та паперові рушники або електросушарки. Використання багаторазових рушників заборонено.

Після кожного навчального заняття класи потрібно провітрювати не менше 10 хвилин. Наприкінці дня персонал повинен очистити і дезінфікувати поверхні: дверні ручки, столи, місця для сидіння, перила, тощо.

Заборона шведських столів та самообслуговування


На час карантину у столових заборонено харчування за типом «шведського столу» та шляхом самообслуговування. Відстань між столами має бути не менше 1,5 м, а за кожним з них можуть сидіти не більше 4-х осіб.

Усі працівники харчоблоку мають використовувати маски, які змінюються кожні 3 години та одноразові рукавички, які змінюються після кожної дії, не пов’язаної між собою. Працівник їдальні, який видає страви або здійснює розрахунок, окрім переліченого вище, має також носити захисні окуляри або захисний щиток.

Перевезення дітей та працівників до закладу освіти


Організатор, який перевозить дітей та працівників до закладу освіти забезпечує:
 
  • проведення дезінфекційних заходів у салоні транспортного засобу в кінці робочої зміни;
  • водіїв засобами індивідуального захисту (із розрахунку І захисна маска на 3 години роботи на 1 особу), антисептичним засобом для обробки рук;
  • проведення навчання з питань використання та утилізації засобів індивідуального захисту;
  • щоденний контроль за станом здоров’я водіїв та проведення температурного скринінгу до початку робочої зміни;
  • не допуск до роботи осіб з ознаками гострої респіраторної хвороби або підвищеною температурою тіла понад 37,2°C;
  • вхід до салону автотранспорту при наявності засобів індивідуального захисту (респіратора або захисної маски);
  • перевезення пасажирів здійснювати у межах кількості місць для сидіння.

Усі ці обмеження стосуються не тільки шкіл, коледжів та ліцеїв, а також дитсадків, вишів, ПТУ тощо.

За словами заступниці міністра освіти і науки України Любомири Мандзій, закладам освіти також рекомендуватимуть переходити на змішану форму навчання. Це означає відвідування за чергою – коли частина дітей приходить до школи, а інша навчається дистанційно. Потім ці діти міняються. На думку МОН, пояснювати вчитель може одночасно як для дітей в класі, так і за допомогою відеокамери.
Поділитись

Новини по темі: