«Я не можу відпустити дитину саму, розумієте. Йдем через кладовище, серед могил, там уже стежка, яку знають всі. Але що робити. Виходимо на Малікова і далі кілька зупинок на маршрутці – це 7 гривень за двох. Потім мені повернутися додому – ще 5 гривень. Потім забрати – плюс 7 гривень. Хіба я маю витрачати весь день і всі гроші, щоб дитина безпечно дісталася до школи? Так у багатьох, дехто спеціально будить раніше, щоб вести пішки, а ще ж людям треба на роботу, працюють у різні зміни, - говорить Анна Собецька. – Я особисто скільки звернень написала до міської влади, все це висвітлюю в соцмережі, просимо про допомогу, а реакції жодної. Дуже сподіваємося, що при підтримці Борислава Розенблата нас таки почують».
Народний депутат України днями зустрівся з місцевими мешканцями. Люди поскаржилися йому на проблеми із транспортним сполученням і, важаючи на ситуацію, Борислав Розенблат негайно направив депутатське звернення до Житомирської міськради з вимогою розв’язати нагальне питання, а також провести виїзну нараду, аби сторони дійшли спільного рішення.
«Ми писали звернення, збирали підписи, створювали петиції, ходили особисто до міського голови Сергія Сухомлина і його профільного заступника Дмитра Ткачука, але далі обіцянок справа не йде. Це ж не сталося вчора чи місяць тому, ми страждаємо вже років 20, а останній рік просто нема сил терпіти, - каже Людмила Венгловська. – Наші вимоги елементарні – дайте нам нормальний транспорт, ми будемо їздити і платити. Ніхто ж не просить безкоштовно, за гроші, але, щоб воно було. Щоб знали, що вийшов на зупинку і поїхав куди треба, а не чекаєш на сонці чи в мороз по хвилин сорок, а то й всі дві години і не знаєш, чи стояти далі, чи йти пішки. Ми йдемо через кладовище на Малікова і платимо у маршрутках №37 та №1, у тролейбусах, а могли б так само платити на своєму маршруті. Складається враження, що скрізь у місті живуть люди, а тут сміття якесь. Богунія з транспортом, на Крошню пустили ще й комунальні автобуси, а нам звідси виїхати нереально».
Начальник управління транспорту і зв'язку міської ради Костянтин Підпокровний обурення людей розуміє, адже на сьогоднішній день ситуація із пасажирськими перевезеннями із Соснової та Короленка – найгірша в місті. Ця проблема не розв’язується роками. Перевізники називають маршрут нерентабельним. Попередній відмовився возити людей з березня, у міськраді знайшли тимчасового, але на нього у мешканців дуже багато скарг.
«Їздять як хочуть. От сьогодні знали, що тут буде народний депутат, буде керівництво і самі бачите, на маршруті є авто, значить можуть, коли хочуть. Зазвичай зранку в маршрутку вже не влізти, бо вона заповнюється на двох зупинках, а ввечері просто не зупиняється і їде геть, - зауважує Венгловська. – Як людям дістатися на роботу чи дітям у школу. В нас частина вчиться в школі на Київській. Постійних графіків нема, маршрутки тісні, автомобілів дуже мало. Ми вже боїмося, що буде у вересні. Підем перекривати вулицю Перемоги, якщо за ці кілька тижнів нічого не зміниться».
Борислав Розенблат озвучив присутнім на зустрічі варіанти, які наразі можуть запропонувати в міськраді. Зокрема, мова йде про впровадження тимчасового скороченого маршрутку: два комунальні автобуси курсуватимуть по Сосновій і Короленка до ЦУМу.
«Ми вислухали людей, поговорили з начальником управління транспорту і зв'язку, а також начальником ТТУ Євгеном Демчиком і наразі будемо працювати над втіленням такого варіанту: два великі, як їх називають зелені, автобуси будуть перевозити людей за цим маршрутом – до центру міста, ринку, зупинок громадського транспорту, де люди, пред’явивши квиток, протягом пів години зможуть безкоштовно пересісти на тролейбус чи трамвай, - пояснює Борислав Розенблат. – Це не вихід, але як тимчасова міра цілком прийнятно. За цей час у міськраді мають знайти перевізника та заключити з ним договір на 5 років. Якщо на маршруті повноцінно працюватимуть 4-5 автомобілів, цього буде достатньо».
Костянтин Підпокровний поділився, що вже місяць у Житомирі готують нову оптимізовану автобусну мережу і до осені винесуть питання про її погодження на виконком. Побажання жителів Соснової та Короленка обіцяють врахувати. Можливо, сюди їздитимуть комунальні автобуси як це практикують на маршруті №53 та 53-А.
«У місті потрібно визначити генерального перевізника – ТТУ, тоді подібні проблеми не виникатимуть, бо будуть кошти, буде контроль за графіками і якістю надання послуг, буде єдиний господар – відповідальний за транспортне сполучення. Зараз приватні перевізники забирають найкращі маршрути, сплачують мінімальні податки і набивають свої кишені, а ТТУ перевозить пільгові категорії і змушене чекати субвенції. Приклад – сусідня Вінниця, там це зробили давно і все працює, всі задоволені. ТТУ зможе наймати для роботи перевізників, кошти будуть акумулюватися на єдиному рахунку і витрачатися раціонально – на ремонт, оновлення парку, тощо. Зміни будуть помітні. Сподіваюся, що в 2020 році у Житомирі буде єдиний генеральний перевізник. Ще один момент – монетизація пільг, бо навколо цього питання теж дуже багато суперечок», - наголошує народний депутат Борислав Розенблат.