22 листопада, 2024
Ми в соцмережах
  • Головна
  • Наука/Освіта
  • Учителі Житомирської області беруть участь у естонському проєкті з підвищення цифрових компетентностей

Учителі Житомирської області беруть участь у естонському проєкті з підвищення цифрових компетентностей

  • Фото: комунікаційники Mondo
  • 2 вересня, 2024 13:20

До старту нового навчального року естонська організація Mondo розпочала масштабний проєкт “Цифрові компетентності для освітян Житомирської та Чернігівської областей”. 

Перша група з  Житомирської області наприкінці серпня вже пройшла пʼятиденний тренінг з підвищення цифрових компетентностей. 

Навчання обʼєднало 16 освітян з різних куточків області: Миропіля, Краснопіля, Звягеля, Малина, Баранівки, Житомира, а також Камʼяного Броду та  Вишевичів. 

Формат викладання — тренінг тренерів (Training of trainers): учасники, які пройшли пʼятиденний тренінг в Києві, повернуться до своїх навчальних закладів та протягом трьох наступних місяців вже самі ділитимуться  знаннями і навичками з колегами, провівши тренінги для учителів своїх закладів освіти.

Мета проєкту — надати учителям необхідні практичні інструменти, які полегшать процес їхньої роботи, а також підвищити загальний рівень володіння цифровими інструментами в обраних закладах освіти.  

“В умовах ускладненого процесу навчання та високого рівня стресу ми не можемо дозволити собі втратити жодного педагога через стрімкий розвиток цифрової епохи. Щоб формувати майбутнє, ми повинні надати кожному учителю необхідні цифрові навички, гарантуючи, що ніхто не залишиться позаду на цьому шляху трансформації”, — ділиться менеджерка проєкту Вікторія Ішкіна.

Тренінгова програма розроблена з урахуванням нових рекомендацій від Міністерства освіти та науки України, а також із залученням міжнародних матеріалів та експертів. 90% навчання сфокусовано на формуванні практичних навичок роботи з різними цифровими інструментами, які можна застосовувати у процесі викладання предметів шкільної програми. 

Серед них: візуалізація, віртуальні диктори, 3D-досліди, запис курсів, формування контенту для соціальних мереж тощо. Ба більше, є блоки про інклюзивну освіту, як заповнювати цифрові заявки на отримання грантів і не тільки. 

Тренерка проєкту, експертка з цифрових компетентностей Маргирита Сорока ділиться враженнями від роботи з групою:
“Дуже тішить, що наша перша група була супер-енергійна, з підвищеною мотивацією. Перший день навчання ми закінчили десь о 19:30, і вони ставили багато серйозних, глибоких питань. Крім того, рівень знань групи був приблизно однаковий: це дозволяло дати максимум, не балансуючи”.

Навчання учителів відбуватиметься до червня 2025 року включно. Планується, що за цей час 60 закладів освіти з двох областей візьмуть участь в тренінгах. Наприкінці проєкту обрані учасники також відвідають Естонію з навчальним візитом.

Відбір на участь

 

В липні 2024 року організація оголосила про відкритий набір закладів загальної середньої освіти на участь у тренінгах. Всього 150 закладів освіти з двох областей подалися на участь у проєкті. З них організатори обиратимуть по 7-8 закладів освіти на кожен тренінг. 

Від кожної обраної школи на навчання відправляється по 2 представника. Так, комплектуються групи по 14-16 учасників.

Загально про проєкт

 

Окрім навчання учителів, другий компонент проєкту – тренінги з цифрових компетентностей для представників освітніх департаментів. Ці навчальні програми наразі в процесі розробки.  

Проєкт “Цифрові компетентності для освітян Житомирської та Чернігівської областей” реалізується за фінансової підтримки Естонського центру міжнародного співробітництва (ESTDEV).

У відкритому доступі є онлайн-курс організації “Інклюзивна освіта. Цей світ належить усім”: до середини грудня 2024 учасники, які пройдуть курс, мають можливість отримати сертифікати (вони генеруються після 10 числа кожного місяця). 

Поділитись

Новини по темі: