Представники галузі будівництва доріг заявляють про можливі порушення умов тендеру при ремонті трьох ділянок автодороги державного значення М-21: Виступовичі - Житомир - Могилів-Подільський. Її вартість 600 млн грн. Про це йдеться в сюжеті NEWSONE.
Експерти дорожньої сфери припускають: до участі в тендерах чиновники хочуть допустити тільки підприємства пов'язані з Укравтодором та Службою автомобільних доріг Житомирської області. Незважаючи на невідповідність цих компаній вимогам тендерів. Головна умова конкурсу - наявність у підрядника поблизу об'єкта асфальтобетонного заводу.
Втім компанії, що мають потужності для виробництва асфальту тендерна комісія для участі в конкурсі не допускає, кажуть активісти. Перевага віддається підприємству, яке орендує майже знищений завод, що належить Житомирському облавтодору.
"Даний завод був включений в тендер компанією "Автострада" за домовленістю з ДП "Житомирський облавтодор". Даний завод 3 березня було атестовано ДП "ДержДорНДІ" на випуск асфальтобетонних сумішей. З огляду на стан обладнання можна зробити висновок, що 3 березня завод навряд чи запускався" , - зазначив експерт дорожньої галузі Дмитро Вернидуб.
Незважаючи на майже знищений асфальтобетонний завод, в державному Науково-дослідному інституті, який видає сертифікати, запевняю - підприємство працює.
"Вид заводу не є підтвердженням того, що він може або не може щось випускати. Виїжджала бригада. На той момент значить завод був запущений", - вказав перший заступник директора ДП "ДерждорНДІ" Анатолій Цинку.
Встановити даний технічний стан заводу неможливо.
У Службі автомобільних доріг Житомирської області, яка є замовником тендерів, стверджують, що перевірити технічний стан заводу, який знаходиться в управлінні Укравтодору, не мають можливості.
"Якщо в документах там є сертифікат, атестат на завод і так далі, воно все офіційно, висить на Прозорро, ми його все дивимося, перевіряємо. Якщо воно є, то є. Але ніяких комісій ми не створюємо, а не їздимо. Якщо ми будемо по всіх областях України їздити і перевіряти наявність їх техніки в живу, як то кажуть, то ми просто не в змозі будемо це все зробити", - заявив голова Служби автомобільних доріг в Житомирській області Сергій Заїка.
Експерти дорожньої галузі закликають допустити до участі в тендерах лише ті підприємства, які відповідають вимогам конкурсу. Тобто, мають реальні виробничі потужності і можуть якісно ремонтувати українські дороги.