27 грудня, 2024
Ми в соцмережах

У чому різниця ігор з прив’язкою до CPU і GPU

  • 23 листопада, 2024 15:57

Кожен, хто коли-небудь купував геймерський комп’ютер, напевно чув про поняття ігор CPU-bound і GPU-bound. Розбираємося у відмінностях і пояснюємо, чому це важливо, якщо ви вибираєте збірку для конкретних проєктів.

Ігри, обмежені відеокартою (GPU-bound)

Тут основне навантаження лягає на відеокарту, яка займається рендерингом графіки, тіней, текстур і освітлення. Процесор у таких іграх не вважається вузьким місцем, і підвищення його продуктивності не дає значного приросту FPS.

Характерні риси ігор GPU-bound:

  • якісна графіка з великою кількістю ефектів (текстури високої роздільної здатності, трасування променів, складне освітлення);
  • акцент на продуктивність відеокарти, процесор рідко стає вузьким місцем;
  • підвищення FPS під час апгрейду GPU або зниження графічних налаштувань.

Розуміння природи ігор GPU-bound допомагає грамотно розподілити бюджет під час складання геймерського ПК. Якщо мета — запускати сучасні проєкти на максималках, є сенс вкластися у відеокарти для ПК. При цьому апгрейд процесора не дасть відчутного приросту продуктивності, якщо він і так доволі потужний.

Ігри, обмежені процесором (CPU-bound)

Ігри CPU-bound — це тайтли, продуктивність яких переважно визначається потужністю процесора, а не відеокарти. У таких проєктах CPU виконує більшу частину роботи: прорахунок фізики, ШІ, ігрової логіки та деякі завдання рендерингу.

Відмінні риси тайтлів CPU-bound:

  • відносно проста графіка, яка не потребує великих обчислювальних потужностей GPU;
  • величезна кількість розрахунків фізики, ШІ, взаємодій між об’єктами;
  • частота кадрів безпосередньо залежить від продуктивності процесора.

З іншого боку, ігри CPU-bound часто стикаються з проблемою «стелі продуктивності» за недостатньо потужного процесору. Топова відеокарта не зможе забезпечити високий FPS, якщо чип не справляється з навантаженням. Це призводить до просідання частоти кадрів, пригальмовувань і загального погіршення ігрового досвіду.

Як визначити тип гри: CPU-bound або GPU-bound

Існує кілька способів зрозуміти, до якого типу належить конкретний проєкт:

  • Пошукати інформацію в оглядах, на форумах і в спільнотах гравців. Як правило, ентузіасти вже провели тести і поділилися своїми висновками.
  • Використовувати утиліти моніторингу навантаження на CPU і GPU (MSI Afterburner, HWMonitor, вбудований Диспетчер завдань Windows).

Розуміння того, до якого типу належить конкретна гра, допомагає ентузіастам і геймерам оптимально підібрати конфігурацію ПК або визначитися з апгрейдом.

Поділитись

Новини по темі: