Українці зазвичай активно використовували промокоди для купівлі різноманітних товарів зі знижкою чи оплату послуг на більш вигідних умовах. Недарма кажуть, що, мовляв, який козак не полюбляє халяву? Але 24 лютого минулого року країна в один момент немов перенеслася у зовсім іншу реальність. Початок війни став справжнім шоком для наших співвітчизників. Ворожа навала призвела до практично повної зупинки більшості бізнесів. Багато підприємств стали жертвами ракетних атак чи опинилися в окупації. Здавалося, що промокоди як маркетинговий інструмент заохочення клієнтів, надовго зникне з наших теренів. Але не так сталося, як гадалося.
Ми живемо, а не тремтимо від страху ворогам назло
Українці в усі часи демонстрували стійкість духу, міць характеру та нездоланну віру у краще майбутнє. Тому досить швидко зрозуміли, що доведеться навчитися жити у таких неймовірно складних умовах. Поступово оговталися і представники ділових кіл. Як розповідали представники популярного проекту Promocodius (одного з найбільших в Україні веб-ресурсів з промокодами), вже наприкінці весни — на початку літа 2022 року кількість відвідувань сайту збільшилася майже на ¾ у порівнянні з квітневою аудиторією. Більше про нюанси подолання складного етапу в житті країни українським стартапом можна дізнатись з цього матеріалу.
Ми ж сьогодні поговоримо про зміни споживацьких настроїв під час війни та ознайомимося з актуальною ситуацією, яка склалася в Україні з використанням промокодів. Адже за даними опитувань, які проводилися різними соціалогічними компаніями, війна стала причиною суттєвих коригувань у вподобаннях наших співвітчизників. Хоча не змінила головного — промокоди були і залишаються ефективним маркетинговим інструментом. Ним почали активно користуватися навіть представники тих галузей економіки, які раніше з деякою зверхністю ставилися до спроможності заохочувальних пропозицій допомогти розвитку бізнесу. І, виявляється, дарма. Про це свідчать і результати дослідження, якими поділилися експерти популярного сайту з промокодами promocodius.com.
Чим допоможе промокод? Переконає потенційних клієнтів звернутися саме до вас!
Традиційно промокоди найчастіше використовувалися для купівлі:
- одягу та взуття;
- побутової та електронної техніки;
- засобів догляду за собою та чистотою.
Активними споживачами таких “зашифрованих” маркетингових пропозицій традиційно є шанувальники гемблінгу та беттінгу. Серед послуг найбільш популярними були доставка їжі та користування службами таксі. Однак війна внесла свої корективи.
Перш за все слід відзначити стрімке зростання кількості запропонованих промокодів такими секторами економіки, як мікрокредитування та страхування. Якщо МФО раніше подекуди використовували такий інструмент для збільшення кількості клієнтів, то страховики, відверто кажучи, пасли задніх. Але в умовах війни, коли падіння доходів досягло критичних розмірів, вирішили не нехтувати чужим успішним досвідом. Та не прогадали. Українці виявили чималу зацікавленість у отриманні знижок під час оформлення страхового полісу. Та й позичити гроші на більш вигідних умовах виглядає дуже привабливою пропозицією. Адже рівень доходів більшості населення відчутно знизився.
Також варто звернути увагу на зміну товарних пріоритетів під час пошуку промокодів. В умовах війни та ворожих атак на критичну інфраструктуру повербанк чи генератор, налобний ліхтар чи туристична пічка для приготування їжі у походних умовах стали купувати значно частіше, ніж новий телевізор чи пральну машину. Останні без електрики не приносять жодної користі. Також справжніми “хітами” стали промокоди на знижку для придбання термобілизни та термосів.