Головний ресурс будь-якого підприємства чи компанії - працівники. Важливим елементом управління персоналом є належний контроль, дотримання законодавчих вимог і звісно ж зручний сервіс обліку. Тому аби кадровий облік на підприємстві був максимально ефективним, варто використовувати сучасні програмні рішення.
Ключові аспекти
Кадри вирішують, а працівники кадрового обліку роблять систематичний збір, обробку та зберігання інформації про працівників компанії. І тут важливо визначити потреби компанії в робочій силі, розробляти плани набору персоналу й оцінювати ефективність роботи працівників.
До ключових аспектів кадрового обліку можна віднести:
- ведення особових справ працівників,
- ведення кадрових документів,
- облік робочого часу,
- оплата праці,
- звітність.
Варто враховувати, що специфіка кожної компанії є індивідуальною, тому адаптування підходів до обліку кадрів буде зумовлено потребами та конкретними умовами.
Документація кадрового обліку
Законодавчий рівень вимагає широкий список документації, аби охопити повною мірою усі аспекти працевлаштування, робочого процесу, захист інтересів обох сторін.
- штатна структура компанії - опис штату співробітників, їх посадові оклади тощо,
- трудовий розпорядок,
- табель обліку з годинами роботи кожного працівника,
- накази - призначення та звільнення на посаду, надання відпусток тощо,
- особові картки працівників, графік відпусток,
- трудові книжки та журнал обліку,
- трудові договори та колективний трудовий договір для юросіб,
- посадові інструкції тощо.
Для уникнення труднощів та законодавчих нюансів найкращим рішенням є допомога кваліфікованих спеціалістів.
Організація ведення кадрового обліку
Для стабільної ефективної роботи з кадрами варто налагодити процес. Для цього потрібно вчасна та якісна консультація, що зменшить ризики з труднощами та зекономить кошти.
Умовно процес роботи можна поділити на чотири етапи:
- початок - консультування та визначення потреб, тип компанії, підбір необхідних для укладення договорів дані,
- підготовчий етап - все що стосується бухгалтерії й ведення кадрового обліку: накази, договори, трудові книжки, табелі та відомості,
- аналізування та правильність оформлення документації,
- завершення та робота бухгалтера на основі терміну договору ведення професійного кадрового обліку.
Кваліфіковані спеціалісти та застосування сучасних програмних засобів забезпечують ефективний кадровий облік.