18 листопада, 2024
Ми в соцмережах

Курси англійської для підлітків: у чому їхні особливості

  • 1 лютого, 2024 18:19

Під час навчання підлітків вкрай важливо правильно організувати процес навчання. Інтерактивні методики та особливі вчительські прийоми допомагають їм розкривати потенціал, вчать школярів не тільки отримувати знання, а й використовувати їх на практиці, а й реалізовувати соціальні потреби. У цьому матеріалі буде розглянуто, чим курси англійської для підлітків відрізняються від дорослих програм навчання.

Ключові відмінності курсів англійської мови для школярів

Основний пріоритет під час викладання англійської для підлітків - це розмовна мова та граматичні правила. Навчання на курсах дає змогу почати як з нуля, так і з певного рівня. Заняття для дітей ведуться зазвичай за конкретними темами. Крім того, часто батьки можуть вибрати певну програму, за якою буде займатися підліток:

  • Індивідуальна. У середньому проводиться 8 уроків на місяць, як онлайн, так і офлайн. Саме заняття триває від години до півтори, і ведеться наодинці з викладачем.
  • Парна. Близько 30 уроків протягом семестру, тривалість обговорюється заздалегідь. З одним викладачем займаються два учні.
  • Групова. Передбачається робота в групі до 10 осіб. Розклад складається за гнучким графіком і проводяться 8 разів на місяць. За вибором учнів, вони можуть тривати від години до півтори.

Побудова процесу навчання

Усі вчительські прийоми та навчальна програма мають відповідати трьом ключовим пунктам:

  • В обов'язковому порядку має існувати інструкція, в якій чітко прописуються дії підлітків як на початку, так і наприкінці кожного уроку.
  • Під час використання інтерактивних методів на постійній основі має відбуватися активна взаємодія між учителем і його учнями. 
  • Вправи повинні проводитися з обов'язковим роздумом, осмисленням, а методи викладання потрібно обирати на базі цілей навчання, специфіки теми, що розглядається, викладацького стилю і його ж рівня професіоналізму.

Курси англійської для підлітків організовані правильно, якщо під час заняття застосовуються такі формати роботи:

  • Груповий. Підходить для груп близько 10 осіб. Учитель об'єднує учнів у невеликі групи та кожній дає певне завдання.
  • Колективний. У цьому випадку формат буде доречний, якщо група зовсім невелика, до 5-6 осіб.
  • Колективно-груповий. За такого формату роботи діяльність невеликих груп об'єднується з колективною діяльністю. Наприклад, можна "тасувати" учасників між групами та ставити перед ними різні завдання, але в контексті вивчення однієї теми.

Види взаємодії між студентами

Крім іншого, взаємодія в групі учнів також може відрізнятися. Зокрема, під час курсів англійської мови для школярів практикуються такі варіанти взаємодії:

  • Рольова. При такій взаємодії учасники групи обмінюються ідеями, діляться думками з приводу вирішення поставленого завдання, всі разом обговорюють можливі варіанти.
  • Конвеєрне. Учням дається загальне завдання, і для його розв'язання кожному учневі дається певне завдання. Їх потрібно розв'язувати самостійно, але, якщо не виходить, можна попросити допомоги в одногрупника. Однак переходити до наступного завдання не можна, поки попередній учень не виконає своє. 
  • За принципом кооперації. Іноді викладач може підібрати такі варіанти роботи, які вимагають великої кількості часу для виконання. При цьому в підсумковий результат обов'язково має вкластися кожен учасник групи. Наприклад, можна намалювати ознайомчий плакат про англійські свята. Подібний варіант взаємодії добре працює, якщо в групі є учні з різним рівнем знань. Тоді більш "просунуті" допомагатимуть менш досвідченим. Наприклад, сильніші учні займуться пошуком основної інформації, інші складатимуть текстові блоки, треті - малюватимуть картинки.

Атмосфера на заняттях

Не можна також забувати про те, наскільки важлива в підлітковому віці загальна атмосфера дружності та довіри між учнями та їхнім викладачем. Дружній і доброзичливий тон спілкування (водночас такий, що не виходить за рамки регламенту), інтелектуальні розминки, використання ігрової форми, активне залучення підлітків до роботи - все це допоможе не тільки швидше адаптуватися до нового стану справ, а й отримувати задоволення від уроків англійської.

На якість навчання також впливають такі аспекти:

  • інформаційне забезпечення;
  • використання інтерактивів на заняттях;
  • професіоналізм учителя;
  • чисельність учнів у групі.

Взаємовідносини між школярами та їхнім учителем мають величезне значення. Щоб курси англійської мови для підлітків не завершилися повним провалом, насамперед педагог має враховувати психологічні особливості підліткового віку. Крім того, завдання на уроках мають бути такими, щоб вражати підлітків і не давати їм занудьгувати. В іншому випадку мотивація впаде, як і бажання продовжувати навчання. 

На сучасних курсах англійської для підлітків часто використовується таке обладнання, як мультимедійні проєктори, інтерактивні дошки та інше. Усе це дозволяє показати учням відмінність від звичайних шкільних занять і пробудити інтерес.

Поділитись

Новини по темі: