22 грудня, 2024
Ми в соцмережах
  • Головна
  • Інтернет
  • Як здають багаж в аеропорту, як перевіряють ручну поклажу, як потім забрати багаж

Як здають багаж в аеропорту, як перевіряють ручну поклажу, як потім забрати багаж

  • 8 січня, 2024 12:41

Для досвідчених мандрівників здати багаж в аеропорту не складе труднощів, але для непоінформованих пасажирів це питання може стати проблемою. Багато новачків губляться, не знаючи, як здати багаж в аеропорту, які речі дозволені для перевезення в валізі або ручної поклажі, а які речі заборонені до транспортування. Тому важливо заздалегідь ознайомитися з правилами перевезення багажу, умовами реєстрації та іншими моментами, пов'язаними з авіаперельотами.
Не менш важливо знати, що дозволяється брати в літак із собою і як перевіряють розмір ручної поклажі в аеропорту, а також габарити багажу. Щоб швидко здати багаж і вчасно зайти на борт літака без несподіванок і заминок, необхідно ознайомитись із нормативними правилами його провезення, відповідно до обраного тарифного плану, а також списком заборонених до перевезення предметів та речовин.

Реєстрація та оформлення багажу: основні етапи

Часто пасажири переживають, що реєстрація займе багато часу і цікавляться, за скільки можна здати багаж до вильоту, щоб не запізнитися на рейс. Приїхавши в аеропорт з квитками на руках пасажирам важливо чітко розуміти план своїх дій у проміжку між реєстрацією квитка та посадкою в літак – це допоможе уникнути зайвої метушні та проблем. Порядок дій дуже простий і складається з кількох етапів:

  • Реєстрація на рейс та оформлення багажу;
  • проходження служби митного контролю (для міжнародних рейсів);
  • Паспортний контроль;
  • Перевірка служби безпеки на перевезення заборонених речовин.

Кожен із етапів проходить швидко і без проблем, якщо пасажир не порушує встановлені авіаперевізником норми. Реєстрацію можна виконати в онлайн-режимі, використовуючи свій смартфон або безпосередньо в аеропорту. В останньому варіанті в процесі реєстрації можна поставити співробітнику питання про зважування та здачу багажу, дізнатися, де проходить перевірка ручної поклажі в аеропорту та проконсультуватися щодо подальших дій.

Далі пасажиру видається посадковий талон, і він переходить до проходження митниці та паспортного контролю, якщо реєстрація проводиться на міжнародний рейс.

При процедурі паспортного контролю пасажир пред'являє закордонний паспорт та проходить перевірку служби безпеки, після чого може перейти до зали очікування з ручною поклажею, чекаючи оголошення посадки на рейс.

Після закінчення реєстрації здати багаж не вийде на стійці аеропорту. Це дозволяє робити лише у виняткових ситуаціях.

Де здавати багаж в аеропорту


Здача багажу проводиться на стійках реєстрації приблизно за три години до вильоту, тому переважно приїхати заздалегідь в аеропорт. У процесі реєстрації багаж доглядають, зважують та вимірюють. Якщо норми ваги чи габаритів вищі, ніж передбачено тарифним планом квитка, за додатковий вантаж доведеться сплатити відповідно до встановлених тарифів. Після огляду валіза позначається спеціальною биркою і прямує до багажного відсіку літака.

Закінчується прийом багажу за 40 хв до встановленого часу відправлення рейсу після припинення реєстрації.

Автоматичний облік багажу

У багатьох сучасних аеропортах встановлені спеціальні системи автоматичного обліку багажу . Їх використання значно спрощує процес реєстрації, для чого потрібно:

  • поставити валізи або сумку на стрічку, що рухається, розмістивши штрих-код на посадковому талоні таким чином, щоб його вважав спеціальний сканер;
  • уважно переглянути інформацію на екрані, переконавшись у правильності зазначених даних;
  • закріпити на валізі багажну бирку.

Реєстрація багажу здійснюється у спеціальних кіосках із написом «Self-tag», де, на відміну від традиційних пунктів прийому, видається не талон, а спеціальна бирка, що роздруковується пасажиром в автоматі. Температура в багажі літака - близько +15 - +18 градусів, тому можна не переживати, що покладені в валізу продукти або косметичні засоби замерзнуть або зіпсуються.

Якщо вага багажного місця перевищує передбачені вашим тарифним планом норми, потрібно доплатити за перевагу.

Під час реєстрації онлайн можна роздрукувати бирку зі штрих-кодом на спеціальному електронному апараті та здати його біля стійки під назвою «Drop-off». За відсутності такої стійки на території аеропорту пасажири, зареєстровані онлайн, можуть здати багаж співробітнику, пред'явивши посадковий талон та роздруковану штрих-кодом бірку, прикріплену на сумку.
Слід пам'ятати, що онлайн-реєстрація доступна не для всіх чартерних рейсів, тому цю інформацію слід заздалегідь уточнювати.

Пакування багажу

Спостерігаючи, як завантажують багаж у літак, стає зрозуміло, чому окремі авіакомпанії приймають валізи та сумки лише упакованими у поліетилен. Цей аспект упаковки слід обов'язково уточнити у співробітників авіаперевізника. Можна скористатися сервісом компанії з упаковки багажу або виконати її самостійно. Далеко не в усіх аеропортах є зона з безкоштовним пакуванням , у більшості лише платний сервіс.

Збереження упаковки буде свідчити, що ніхто сторонній не відкривав вашу валізу і дозволить захистити від пошкодження та подряпин, коли його вантажать у багажне відділення.
 

При здаванні багажу необхідно пам'ятати, що в кожній авіакомпанії можуть бути встановлені свої норми за габаритами та вагою валіз або ручної поклажі. В одного перевізника можуть заплющити очі на перевищення в межах 3 кг, а в іншого доведеться доплатити навіть за зайві 100 г.

Перевірка та реєстрація ручної поклажі

Під час реєстрації пасажиру видається посадковий талон на рейс, де вказано місце його в салоні і бірки на валізу і сумку ручної поклажі . Багато авіакомпаній не вимагають реєстрації валізи для ручної поклажі.

Норми безкоштовного провезення за вагою, розмірами та габаритами багажу та ручної поклажі можуть значно відрізнятися, як і допустимі ліміти переваги. Пляшка з улюбленим соком або напоєм може цілком опинитися у сміттєвому кошику, якщо його обсяг буде понад 100 г.

Багаж при транзитних перельотах, що виконуються однією компанією

Рейси з пересадками – найскладніший варіант для новачків, оскільки в цій ситуації важливо все продумати до дрібниць та врахувати наступні аспекти:

  • Квитки необхідно придбати так, щоб був достатній запас часу на пересадку;
  • Переважно купувати квитки на рейси, які обслуговує одна компанія, тоді можна відразу зареєструватися на перший і другий рейс;
  • Пасажир спочатку реєструє багаж, а потім проходить на посадку;
  • При обслуговуванні транзитних рейсів однією компанією багажу при пересадці з рейсу на рейс отримувати не треба. Компанія сама доставить його до кінцевого пункту.

Здійснювати транзитні перельоти на літаках, які обслуговує одна компанія, дуже зручно, оскільки навіть при затримці рейсу пасажир буде пересаджений на найближчий. Якщо переліт з кількома стикувальними рейсами здійснюється різними компаніями, слід уточнити заздалегідь, чи потрібно забирати багаж під час пересадки або між перевізниками укладено партнерську угоду з послугою «код-шерингу» . У цьому випадку реєстрація багажу здійснюється на весь маршрут від початкового аеропорту до кінцевого пункту.
При транзитних рейсах, що здійснюються однією компанією, або за партнерською угодою, мандрівник отримує лише одну маршрутну квитанцію.

Багаж при транзитних перельотах літаками різних авіаперевізників

При плануванні подорожі, де перельоти обслуговуються різними авіакомпаніями, слід врахувати, що пасажиру потрібно забрати багаж в аеропорту після прильоту до першого транзитного пункту та зареєструвати його на наступний рейс.
Перед поїздкою необхідно ретельно продумати маршрут , розрахувавши із запасом час отримання багажу, і за необхідності, час на переїзд в інший аеропорт, і навіть здачу там багажу. Враховуючи, що після прильоту багаж в аеропорту доведеться чекати близько 40-90 хвилин, бажано, щоб проміжок між рейсами становив хоча б кілька годин. Це дозволить спокійно та без поспіху оформити реєстрацію та документи.

Хоча, згідно з сучасними нормативами, авіаперевізники повинні укладатися з процедурою видачі багажу в 20-30 хвилин, іноді відбувається затримка видачі, що може створювати певні проблеми, якщо потрібний ще час на переїзд в інший аеропорт.

Ідеально, якщо пересадка здійснюється в одному терміналі. Але навіть якщо в різних на території одного аеропорту – це не доставить проблем, просто доведеться витратити трохи більше часу.
У разі транзитних рейсів, що здійснюються різними авіакомпаніями, пасажиру знадобиться дві квитанції для багажу, які слід зберігати до кінцевого пункту поїздки.

Початківцям переважно вибирати для пересадки країни з безвізовим транзитом , що дозволить уникнути проблем з оформленням додаткових документів і не потрапити до складної ситуації через недосвідченість.

Як отримати багаж в аеропорту після прильоту

Після доставки пасажира в аеропорт йому потрібно буде пройти за вказівниками до зони Baggage Claim Area, де відбувається видача багажу. Багато пасажирів цікавить питання, при пред'явленні яких документів видається багаж і скільки часу потрібно витратити на його очікування.

У великих аеропортах є спеціальні зали з видачі багажу, що функціонують у терміналі прильоту, де на великих екранах розміщується інформація про точний час доставки багажу з рейсу на стрічку транспортера. В середньому доставка багажу може зайняти від 30 до 90 хвилин, але багато сучасних хаб оснащені спеціальними автоматизованими системами, що дозволяють скоротити цей час до 12-20 хвилин.

При міжнародних перельотах спочатку пасажир прямує до зали, де отримують багаж в аеропорту, пред'явивши багажну бирку, далі на митний контроль, і лише після його проходження може забрати свої валізи.

Що робити, якщо ваших речей не опинилося на стрічці транспортера

Якщо пасажир не виявив своїх речей на багажній стрічці, слід переглянути їх на стрічці негабаритного вантажу . За відсутності і там своїх валіз, слід звернутися до «Розшуку багажу», де співробітник аеропорту допоможе заповнити бланк акту про зникнення на основі даних із бирки. Досить часто валізи вдається виявити за допомогою комп'ютерної програми, якщо вони помилково були відправлені в інший аеропорт.

У цьому випадку пасажир має право висунути протягом 21 дня претензію авіакомпанії з вимогою компенсації за затримку багажу. За кожну годину затримки багажу авіакомпанія має виплатити штраф обсягом 25% вартості провезення багажу, але не більше 50%.

Можна вимагати від авіакомпанії відшкодування моральної шкоди , оцінивши їх у певну суму, але остаточний розмір компенсації визначає суд.

Поділитись

Новини по темі: