20 листопада, 2024
Ми в соцмережах

Як перевірити інформацію про контрагента

  • 7 грудня, 2022 19:32

Контрагент - це одна зі сторін договору, яка може виступати як фізичною, так і юридичною особою. Перед тим як почати співпрацю з контрагентом, варто його перевірити. Це допоможе убезпечити стосунки та уникнути неприємних сюрпризів у процесі співпраці.

Завдяки сучасним технологіям та розвинутій мережі інтернет можна легко знайти потрібну інформацію. Перевірка контрагента по коду єдрпоу є найефективнішим способом. Задля цього варто лише відвідати сайт бюро кредитних історій та ввести інформацію контрагента. Далі перед користувачем буде вся потрібна йому інформація.

Яку інформацію про контрагента надає бюро кредитних історій

Досьє ділової репутації включає в себе наступні дані:

  • Актуальні реєстраційні дані організації;
  • КВЕДи;
  • Наявність заборон на участь у тендерах;
  • Інформація про керівника, за наявності такого;
  • Кредитна історія;
  • Наявність рухомого та нерухомого майна;
  • Дані про обтяження рухомого майна;
  • Оцінка ймовірності дефолту на основі наявних у доступі даних;
  • Судові справи;
  • Виконавчі провадження;
  • Наявність ліцензій;
  • Податкові дані, наявність податкових боргів.

Така інформація допоможе зробити певні висновки та не вступати у відносини з контрагентом за наявності негативних моментів. За їх відсутності ж, корисувач запевниться у надійності іншої сторони договору.

В яких випадках варто перевіряти контрагента

Майже завжди слід пересвідчуватись у надійності контрагента. Ніколи не буде зайвим подбати про безпеку своїх фінансів та репутації. В наступних випадках перевірка контрагента по коду єдрпоу буде обовʼязковою:

  • При відвантаженні продукції з відстроченим платежем. Також за умов повної передоплати слід впевнитись, що контрагент є добросовісним партнером;
  • Наявність поганих відгуків про компанію. Навряд чи існують організації, котрі не мають жодного негативного відгуку, проте інформація про невиконання компанією умов договору точно повинна спонукати до перевірки;
  • Компанія нещодавно зареєструвалась. В такому випадку ще незрозуміло наскільки вона надійна. Більше того, контрагент може виявитись однією з так званих компаній-одноденок, котрі зникають після укладання угоди та збору передоплати;
  • Боржники. Слід пересвідчитись, що вони не почали процедуру банкрутства. 

На що варто звернути увагу при перевірці контрагента

За наявності перемог контрагента у тендерах, варто перевірити їх відповідність номенклатурі згідно із державними закупівлями.

Також слід звернути увагу на реєстрацію фірми. Адреса масової реєстрації говорить про відсутність фактичного перебування організації у певному місці. Недійсна адреса може стати причиною проблем із податковою, рахунками, і, відповідно, оплатою.

Важливим моментом є і розмір статутного капіталу. За мінімального обʼєму статутного капіталу варто поцікавитись у контрагента про причину, адже це одна із ознак шахрайства.

Перевірити варто склад засновників, щоб впевнитись у відсутності серед них ненадійних підприємств.

Увагу потрібно звернути на посаду директора, як часто змінюється керуючий та чим він, власне, керує. Можливо директор має певні обмеження при підписі договору. Варто цим поцікавитись.

Поділитись

Новини по темі: