За даними компанії ING, що займається наданням банківських та фінансових послуг, до 14% продажів нових автомобілів у Європі припадає на електрокари. У Китаї це цифра в 9%. У Сполучених Штатах Америки ця цифра становить трохи більше ніж 4% та перспектив для подальшого зростання немає. Американці неохоче купують електромобілі, тож прогнози зростання ринку EV у країні стають дедалі песимістичнішими. Експерти Автопро спробували розібратися в ситуації і внести ясність.
Як стимулювати попит
Прадіп К. Чинтагунт, професор школи бізнесу ім. Бута при університеті Чикаго, говорить про серйозні проблеми американського ринку EV. Впровадження більш технологічних моделей транспорту США майже завжди займає багато часу – виробник стикається з правовими, економічними і соціальними бар'єрами. Діяльність колишнього президента США Дональда Трампа фактично призвела до обмеження зростання ринку EV у США до 2025 року. Bank of America поділився кількома прогнозами:
- До 2030 року на території Сполучених Штатів лише 20% проданих автомобілів будуть електрокарами (раніше прогнозувалося 40% та більше);
- Значна частина транспорту буде «автомобілями відповідності» – дорогими та не завжди практичними моделями, які показово відповідають найжорсткішим стандартам викидів у країні. Такі діють лише у Каліфорнії.
Як зазначають фахівці, американське Агентство з охорони навколишнього середовища змінило вимоги до викидів парникових газів для автотранспорту, фактично повернувши більшу частину країни до стандартів середини 2010-х років. Окремі штати зберегли тверді норми. Якби політика скорочення викидів вуглеводнів була єдиною, то за темпами зростання ринку EV країна могла зрівнятися з ЄС та Китаєм. Не менш серйозною проблемою, на думку Коко Чжана, аналітика ING, є брак інвестицій в інфраструктуру. Багато власників електромобілів у США зазначають, що у них часто виникають проблеми із зарядкою свого транспорту далеко від дому.
В ING упевнені, що розв'язати проблеми низького попиту на електромобілі серед американців допоможе низка речей. По-перше, виробникам варто активніше розширювати модельний ряд середньобюджетних EV. Ставку на недорогий електротранспорт зробив VAG, чим і заслужив кохання американських водіїв. По-друге, потрібне термінове розширення зарядної інфраструктури. По-третє, країна потребує нової Зеленої програми. Тут США варто брати приклад із країн Євросоюзу. По-четверте, всім американським автовиробникам потрібно збільшувати загальні темпи випуску електромобілів. Головним гравцем ринку EV у США сьогодні є Tesla і продаж компанії не сильно страждає від діяльності своїх американських конкурентів – їх фактично немає.