Так, запит на книги у передноворічні дні перевищив можливості українських книгарень та видавництв. Там не справляються з замовленнями та просять зачекати на доставку, інформує detector.media.
"Такого ніколи не було, навіть на чорні п’ятниці", — ділиться враженнями на своїй сторінці у фейсбуці колишня співробітниця Yakaboo Надія Потоцька.
За даними менеджерки Інституту когнітивного моделювання, українському ринку довелося оперувати зовсім іншими обсягами продажів: "Щоденна кількість замовлень книжок зросла втричі у магазинів та найбільших видавництв (якщо рахувати до минулорічної ситуаціі, новорічних свят і тд). Yakaboo кажуть, що 168,4 тисячі книжок проти десь 50000+. Але, підозрюю, що може і більше бути) у Vivat теж говорять про збільшення продажів втричі. Менші видавництва, які хоча б базово потурбувались про інформування клієнтів і промо, мають вдвічі більше продажів від запланованих. Це мільйони книжок у найкращі дні".
Порожні полиці книгарні «Є». Фото: Надія Потоцька
Також Надія Потоцька додає: "Наплив клієнтів настільки великий, що у Yakaboo ліг спочатку сайт, а потім і служба доставки. Три дні замість 1 чи кількох годин по Києву, а з 27 всі замовлення взагалі після НР пообіцяли доставити. Кілька сайтів теж лягли. Спробуйте десь замовити книгу — вам напишуть вибачення, а вже потім деталі. Доставка посунулась на 2-5 днів".
СЕО національної книжкової платформи Yakaboo Іван Богдан зазначив: компанія вирішує поточні проблеми щодо доставки із кожним покупцем. Також він розповів, що співробітники перевантажені.
"Завдяки потужностям нашої книжкової платформи ми відпрацьовуємо найбільше навантаження та об’єми замовлень. Майже 250 тисяч книжок вже відправлено, і ми надалі продовжуємо працювати у посиленому режимі. Щодня приймаємо та обробляємо майже 30 тисяч звернень у контакт-центрі, наші оператори на телефонних гарячих лініях та у соцмережах перевантажені, тому не всі ви можете нам оперативно додзвонитись", — зазначив Іван Богдан.
Фото: Іван Богдан/Фейсбук
Подібна ситуація й у інших компаніях. Представники книгарні "Є" після сплеску попиту на книги опублікували публічне звернення. Як зазначається, у інтернет-магазині "збільшили технічні потужності, збільшили в рази кількість персоналу та перевели логістичний центр на цілодобову роботу".
У "А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА", як повідомляється на фейсбук-сторінці видавництва, замовлення довелося опрацьовувати "і вдень, і вночі".
У книжковому магазині "Наш формат" до пакування книжок долучився навіть засновник видавництва Владислав Кириченко.
"Що з моїм замовленням?" – найперше запитання у переліку чат-ботів видавництва. Тут відразу попереджають: "Наразі обробка замовлень займає більше часу, ніж зазвичай, тож сподіваємось на ваше розуміння і терпіння".
єПідтримка
Ви повинні бути повністю вакциновані та мати "зелений" COVID-сертифікат у застосунку "Дія". А також бути громадянином України віком від 18 років.
Гроші можна витратити на книжки, спортзали, квитки в кіно, театр, музеї, концерти або поїздки всередині України. Ви отримуєте гроші на 4 місяці. Якщо за цей час ви їх не витратите, рахунок закриють.
Як подати заявку, щоб отримати гроші?
Спершу треба оформити спеціальну картку "єПідтримка" в одному з банків партнерів. Далі треба авторизуватися в «Дії» та вибрати там послугу "єПідтримка".
Не забудьте оновити "Дію". Після цього — вибрати для виплати картку "єПідтримка" і очікувати на надходження коштів.
Як витратити гроші?
Розраховуватися можна онлайн та офлайн, але лише у вказаних категоріях українського бізнесу. Банки розпізнаватимуть COVID-тисячу в разі оплати карткою за допомогою МСС-кодів.
Це код, який присвоюється торговій точці та характеризує напрямок бізнесу. У разі оплати карткою "єПідтримка" він має збігатися з одним із кодів, зазначених у постанові.
Витратити гроші на категорії товарів та послуг, яких немає у переліку, переказати їх на іншу картку, зняти готівкою — неможливо.